منبع مبانی و پیشینه نظری

دانلود انواع مبانی و پیشینه نظری,مرجع مبانی و پیشینه نظری

منبع مبانی و پیشینه نظری

دانلود انواع مبانی و پیشینه نظری,مرجع مبانی و پیشینه نظری

دانلود انواع مبانی و پیشینه نظری,مرجع مبانی و پیشینه نظری,

کلمات کلیدی

فصل دوم پایان نامه

پیشینه و فصل دوم پژوهش هوش هیجانی

مبانی نظری و پیشینه پژوهش نمایش درمانی

مبانی نظری و فصل دوم پژوهش خود کار آمدی

مبانی نظری پژوهش شکاف دیجیتالی (فصل دو)

مبانی نظری و پیشینه پژوهش مدل تعالی سازمانی EFQM

مبانی نظری و پیشینه پژوهش اضطراب رایانه

مبانی نظری و پیشینه پژوهش وفاداری مشتریان

مبانی نظری تحول در روانشناسی (پیشینه و فصل دو)

مبانی نظری و پیشینه پژوهش مدل اگزیم بانکها (مدل آمریکایی)

مبانی نظری و پیشینه پژوهش مسئولیت پذیری

مبانی نظری و پیشینه پژوهش کم توانی ذهنی کودکان

مبانی و پیشینه نظری سازگاری و نا سازگاری

مبانی نظری و پیشینه پژوهش خود متمایز سازی

مبانی نظری مهارت های زندگی (پیشینه و فصل دو)

مبانی نظری و پیشینه پژوهش حاکمیت شرکتی

مبانی نظری و پیشینه پژوهش مدیریت ریسک

مبانی نظری و پیشینه پژوهش تعارض والد فرزندی

مبانی نظری و پیشینه پژوهش مدیریت ارتباط با مشتری (CRM)

مبانی و پیشینه پژوهش فناوری اطلاعات و ارتباطات (ICT )

مبانی نظری فناوری اطلاعات در سازمان

پیشینه و مبانی نظری پژوهش آموزش پیش دبستانی

مبانی نظری و پیشینه پژوهش فراخنای توجه

مبانی نظری و پیشینه پژوهش نیازسنجی آموزشی

مبانی نظری و پیشینه پژوهش مدیریت فرهنگ سازمانی

مبانی نظری و پیشینه پژوهش فرهنگ سازمانی

پیشینه نظری شادکامی (فصل دوم)

مبانی نظری و پیشینه پژوهش تاب آوری

مبانی نظری و پیشینه پژوهش پیشرفت تحصیلی

مبانی نظری و پیشینه پژوهش بهره وری در سازمان

  • ۰
  • ۰

مبانی و پیشینه نظری روانشناسی هوش و تعاریف و نظریه آن

برچسب ها : مبانی و پیشینه نظری روانشناسی هوش و تعاریف و نظریه آن , نظریه های هوش , تفاوتهای فردی و گروهی تواناییهای ذهنی , معیارهای مختلف در تعریف هوش , فصل دوم پایان نامه هوش

مبانی و پیشینه نظری روانشناسی هوش و تعاریف و نظریه آن 


خرید


تعاریف هوش:

2-3-2- معیارهای مختلف در تعریف هوش 

3-3-2- نظریه های هوش:

4-3-2- تفاوتهای فردی و گروهی تواناییهای ذهنی: 

5-3-2- محیط اطلاعاتی غنی‌تر توان کلامی بیشتر:

6-3-2- رشد واژگان در کودکان پیش دبستانی

7-3-2- کمک کردن به رشد زبان در اوایل کودکی:

8-3-2- معنی شناسی:

9-3-2- مهارت های اصلی مورد نیاز در زبان آموزی :

الف : گفتن و شنیدن

پیشینه پژوهش:  

1-4-2- پژوهش داخلی:

2-4-2- پژوهش خارجی:

منابع داخلی و خارجی:


تعاریف هوش:

 بیش از دو هزار سال پیش، افلاطون در کتاب "جمهوریت"، هوش را تعیین‌کننده اصلی جایگاه سیاسی و اجتماعی افراد تعریف کرد. اما مطالعه علمی هوش، از قرن نوزدهم با ایده‌ تفاوت‌های فردی در علم ژنتیک و تکامل آغاز شد. روان‌شناسان معتقدند هیچ شاخه‌ای از روان‌شناسی به اندازه مطالعه و ارزیابی هوش در بهزیستی انسان موثر نبوده است(اسماعیلی و گودرزی،1386،ص6). هوش یعنی چه؛ کلمه‌ای که در روز ده‌ها بار به‌کار برده می‌شود، اما تعریف کردنش بسیار دشوار است. دشواری تعریف هوش از اینجا ناشی می‌شود که مفهوم آن بر واقعیت بسیار پیچیده‌ای منطبق می‌شود و تحت جنبه‌های بسیار متفاوتی تجلی می‌کند. محققان قدیمی، هوش را یک عامل عمومی یا خصیصه‌ای می‌دانستند که در قالب طیف وسیعی از رفتارها نمایان می‌شود. اما روان‌شناسان بعدی اظهار داشتند که هوش، مجموعه‌ای از توانایی‌های نسبتا مستقل است. در دیدگاه اول، اشخاص بسیار باهوش از بسیاری جهات بر دیگران برتری داشتند در حالی که در دیدگاه دوم، ممکن بود اشخاص هوش منطقی بالایی داشته ولی هوش هنری آنان در سطح پایینی باشد. نکته مورد اختلاف دوم، قضیه وراثتی و تغییرناپذیر بودن هوش یا محیطی بودن و اصلاح‌پذیری آن است(جودیت و ارتور،1379،ص110). هر چند که مفهوم هوش ممکن است در نزد افراد مختلف معانی متفاوتی داشته باشد،با این حال وقتی که صحبت از هوش به میان می آید، بلافاصله نوعی توانایی ذهنی را در انسان زنده می کند. اگرچه در میان تعدادی دانش آموزکه یک کلاس درس را تشکیل می دهند تفاوت های فراوانی مشاهده می شود، اما وقتی که صحبت از دلیل موفقیت سرشار بعضی از آنان و عدم پیشرفت کافی تعدادی دیگر به میان می آید، مهمترین علتی که به ذهن می رسد تفاوت هوشی آنان است. ممکن است ماهیت دقیق هوش کاملا شناخته نباشد و مردم نتوانند آن را تعریف کنند، اما هر کسی برای خود تصور نسبتاً روشنی از آن دارد(سیف،1382). به‌طور کلی می‌توان هوش را به صورت زیر تعریف کرد: توانایی سازگاری آگاهانه و فعال با موقعیت‌های تازه یا نسبتا تازه‌ای که فرد باید با آنها روبرو شود. از آنجا که این موقعیت‌ها ماهیت و پیچیدگی بسیار متغیری دارند، بنابراین می‌توان پیش‌بینی کرد که انواع هوش نیز باید همان تنوع و پیچیدگی را داشته باشند. زیرا به کمک انواع سازگاری‌هاو آزمون‌هایی که برای ارزشیابی عینی این سازگاری‌ها ساخته می‌شوند، تعریف می‌گردند(گنجی،1376،ص168).

...

1-4-2- پژوهش داخلی:

-    سالاری (1382) در پژوهشی تحت عنوان  تاثیر قصه‌گویی بر خزانه لغات کودکان 3 تا 6 سال با هدف بررسی تاثیر قصه‌گویی بر دایره واژگانی کودکان انجام گرفته است. این تحقیق که به صورت میدانی انجام گرفته نشان می‌دهد قصه‌گویی بر خزانه لغات کودکان تاثیر دارد و در عین حال متغیر سن را نیز در این تاثیر دخیل دانسته‌است. ولی جنسیت را عامل تاثیرگذاری نمی‌داند. در این پژوهش ذخیره واژگانی مهم بوده و ارزیابی شده است و نه تنها واژه‌های به‌کارگرفته شده توسط آزمون شونده‌ها مهم بوده است بلکه واژه‌های قابل فهم نیز ملاک قرار گرفته است. ...

...

2-4-2- پژوهش خارجی:

-    براساس تحقیقی ستولت وهمکارنش (2007)  تحت عنوان رشد واژگان با قصه گویی ،در کودکان 4و5ساله انجام داده است قصه گویی را یک عامل پیش بینی کننده قوی از عملکردهای زبانی در حوزه صرفی ونحوی است می توان گفت که محدودیت در خزانه واژگان اولیه می تواند منجر به محدودیت در حوزه های دیگر زبانی  شود.

-    گونگو (2008) "به بررسی اثر روشهای نمایشی وسنتی در استفاده از استرا تژیهای خواندن ودرک دانش" در دانش آموزان مدارس ابتدایی بود. روش نیمه تجربی با طرح پیش آزمون و پس آزمون با دو گروه کنترل و آزمایش بود ودو گروه در مدارس ابتدایی در شهر ازمیر ترکیه بودند تجزیه وتحلیل اطلاعات نشان داد که با توجه  با استفاده از استراتژی های خواندن روشهای نمایشی مؤثرتر از روشهای سنتی است. ...

...



خرید

دسته: مبانی و پیشینه نظری
فرمت فایل: doc
حجم فایل: 33 کیلوبایت
تعداد صفحات فایل: 23

مبانی و پیشینه نظری روانشناسی هوش و تعاریف و نظریه آن

درباره این فایل انتقادی دارید؟

راه های تماس با ما:

تماس با ما

شماره تماس : 09010318948


برچسب ها : مبانی و پیشینه نظری روانشناسی هوش و تعاریف و نظریه آن , نظریه های هوش , تفاوتهای فردی و گروهی تواناییهای ذهنی , معیارهای مختلف در تعریف هوش , فصل دوم پایان نامه هوش



سایر محصولات

  •   دریافت مستقیم مبانی نظری و پیشینه پژوهش پیشرفت تحصیلی( فصل دو)
  •   دریافت مستقیم فصل دوم مبانی نظری و پیشینه پژوهش پیشرفت تحصیلی
  •   دریافت مستقیم پژوهش و مبانی نظری پیشرفت تحصیلی (فصل دوم پژوهش)
  •   دریافت مستقیم پیشینه پژوهش و مبانی نظری تاب اوری (فصل دو)
  •   دریافت مستقیم فصل دوم مبانی نظری و پیشینه پژوهش تاب اوری
  •   دریافت مستقیم مبانی نظری تاب اوری (فصل دوم پژوهش)
  •   دریافت مستقیم پیشینه پژوهش و مبانی نظری تعارضات زناشویی (فصل دو)
  •   دریافت مستقیم مبانی نظری و پیشنه پزوهش تعارضات زناشویی (فصل دو)
  •   دریافت مستقیم پیشینه پژوهش و مبانی نظری تعهد سازمانی (فصل دو)
  •   دریافت مستقیم فصل دوم مبانی نظری و پیشینه پژوهش تعهد سازمانی
  •   دریافت مستقیم پیشینه پژوهش و مبانی نظری تفکر انتقادی (فصل دو)
  •   دریافت مستقیم پیشینه پژوهش و مبانی نظری تنظیم شناختی هیجان
  •   دریافت مستقیم مبانی نظری و پیشینه پژوهش جهت گیری مذهبی (فصل دو)
  •   فایل حساسیت زدایی از طریق حرکات چشم و پردازش مجدد[1] (درمان با روش EMDR)
  •   دریافت مستقیم پیشینه پژوش و مبانی نظری حمایت اجتماعی (فصل دو)
  •   دریافت مستقیم فصل دوم مبانی نظری و پیشینه پژوهش حمایت اجتماعی
  •   دریافت مستقیم پیشنه پژوهش و مبانی نظری خلاقیت (فصل دو)
  •   دریافت مستقیم مبانی و پیشینه نظری یادگیری الکترونیکی (فصل ذوم پایان نامه)
  •   دریافت مستقیم مبانی و پیشینه نظری درمانهای هیپنوتراپی (فصل دوم پایان نامه)
  •   دریافت مستقیم مبانی و پیشینه نظری یادگیری (فصل دوم پایان نامه)
  •   دریافت مستقیم مبانی نظری هویت و هویت یابی (پیشینه و فصل دوم پایان نامه)
  •   دریافت مستقیم مبانی و پیشینه نظری هویت و نحوه شکل گیری آن (فصل دوم پایان نامه)
  •   دریافت مستقیم مبانی و پیشینه نظری هوش هیجانی - فصل دو پایان نامه
  •   دریافت فصل دوم پایان نامه هوش هیجانی و دیدگاه های آن « مبانی نظری و پیشینه »
  •   دریافت مستقیم مبانی نظری پایان نامه هوش هیجانی = پیشینه و فصل دو
  •   دریافت مستقیم پیشینه نظری پایان نامه هوش هیجانی
  •   مبانی و پیشینه نظری روانشناسی هوش و تعاریف و نظریه آن
  •   مبانی و پیشینه نظری هوش معنوی
  •   مبانی نظری و پیشینه هوش معنوی
  •   مبانی نظری هوش معنوی « پیشینه و فصل دوم پایان نامه »
  •   مبانی و پیشینه نظری هوش اخلاقی (فصل دوم پایان نامه)
  •   مبانی و پیشینه نظری ویژگیهای شخصیت (فصل دو پایان نامه)
  •   مبانی نظری و پیشینه شخصیت و ویژگیهای شخصیتی و نظریه­ های شخصیت
  •   مبانی و پیشینه نظری مسئولیت پذیری (فصل دوم پایان نامه)
  •   مبانی و پیشینه نظری ارزیابی عملکرد
  •   مبانی و پیشینه نظری بهره وری سازمانی
  •   مبانی و پیشینه نظری بهره وری
  •   مبانی و پیشینه نظری اثر بخشی سازمانی (فصل دوم پایان نامه)
  •   پیشینه پژوهش اختلالات خلقی (فصل دو)
  • نظرات (۰)

    هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی