منبع مبانی و پیشینه نظری

دانلود انواع مبانی و پیشینه نظری,مرجع مبانی و پیشینه نظری

منبع مبانی و پیشینه نظری

دانلود انواع مبانی و پیشینه نظری,مرجع مبانی و پیشینه نظری

دانلود انواع مبانی و پیشینه نظری,مرجع مبانی و پیشینه نظری,

کلمات کلیدی

فصل دوم پایان نامه

پیشینه و فصل دوم پژوهش هوش هیجانی

مبانی نظری و پیشینه پژوهش نمایش درمانی

مبانی نظری و فصل دوم پژوهش خود کار آمدی

مبانی نظری پژوهش شکاف دیجیتالی (فصل دو)

مبانی نظری و پیشینه پژوهش مدل تعالی سازمانی EFQM

مبانی نظری و پیشینه پژوهش اضطراب رایانه

مبانی نظری و پیشینه پژوهش وفاداری مشتریان

مبانی نظری تحول در روانشناسی (پیشینه و فصل دو)

مبانی نظری و پیشینه پژوهش مدل اگزیم بانکها (مدل آمریکایی)

مبانی نظری و پیشینه پژوهش مسئولیت پذیری

مبانی نظری و پیشینه پژوهش کم توانی ذهنی کودکان

مبانی و پیشینه نظری سازگاری و نا سازگاری

مبانی نظری و پیشینه پژوهش خود متمایز سازی

مبانی نظری مهارت های زندگی (پیشینه و فصل دو)

مبانی نظری و پیشینه پژوهش حاکمیت شرکتی

مبانی نظری و پیشینه پژوهش مدیریت ریسک

مبانی نظری و پیشینه پژوهش تعارض والد فرزندی

مبانی نظری و پیشینه پژوهش مدیریت ارتباط با مشتری (CRM)

مبانی و پیشینه پژوهش فناوری اطلاعات و ارتباطات (ICT )

مبانی نظری فناوری اطلاعات در سازمان

پیشینه و مبانی نظری پژوهش آموزش پیش دبستانی

مبانی نظری و پیشینه پژوهش فراخنای توجه

مبانی نظری و پیشینه پژوهش نیازسنجی آموزشی

مبانی نظری و پیشینه پژوهش مدیریت فرهنگ سازمانی

مبانی نظری و پیشینه پژوهش فرهنگ سازمانی

پیشینه نظری شادکامی (فصل دوم)

مبانی نظری و پیشینه پژوهش تاب آوری

مبانی نظری و پیشینه پژوهش پیشرفت تحصیلی

مبانی نظری و پیشینه پژوهش بهره وری در سازمان

  • ۰
  • ۰

مبانی نظری و پیشینه پژوهش قابلیت های بازاریابی

مبانی نظری و پیشینه پژوهش قابلیت های بازاریابی


توضیحات دانلود


درباره این فایل انتقادی دارید؟

راه های تماس با ما:

تماس با ما

شماره تماس : 09010318948

 


خرید

مبانی نظری و پیشینه پژوهش قابلیت های بازاریابی

در 42 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت docx

توضیحات: فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد (پیشینه و مبانی نظری پژوهش)

همراه با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو پایان نامه

توضیحات نظری کامل در مورد متغیر

پیشینه داخلی

و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه

رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب

منبع : انگلیسی وفارسی دارد (به شیوه APA)

نوع فایل:  WORD و قابل ویرایش با فرمت docx

قسمتی از متن مبانی نظری و پیشینه

2-1 مقدمه

جستجوی راه­های جدید جهت رقابت در بازارهای رقابتی جوهره اصلی تفکر استراتژیک و استراتژی بازاریابی بوده و کسب مزیت رقابتی موضوع اصلی مباحث استراتژی است(حسینی و پناهی، 1386). بقای سازمان­ها در محیط رقابتی امروز، راهی جز کسب مزیت رقابتی برای ایشان باقی نمی­گذارد. تئوری پردازان علم مدیریت دو رویکرد برای کسب مزیت رقابتی مطرح نموده­اند، رویکردی که مبتنی بر فرصت­های محیطی است و رویکردی که مبتنی بر قابلیت­های داخلی سازمان است. مطالعات متعددی توسط پژوهشگران دو دهه اخیر نشان داده­است که مزیت رقابتی مبتنی بر قابلیت­های داخلی سازمان، بهترین منشأ برای مزیت رقابتی است. از این رو انتخاب این رویکرد جهت تحلیل و بررسی منشأ رقابتی، روشی آزموده و مطمئن است(حاجی پور و مؤمنی، 13). مزیت رقابتی پایدار یک سازمان عمدتاً در پی ایجاد مزیت رقابتی در منابع داخلی آن حاصل می­گردد(هانت و مورگان[1]، 1995). وقتی که محیط خارجی به سرعت هرچه تمام­تر در حال تغییر و پیشرفت است، تنها رویکردهای داخلی مانند رویکرد منبع محور می­تواند مبنای ثابت و پایداری را در اخذ تصمیم­های استراتژیک فراهم نماید(نارایانان[2]، 2001). نگرش بر مبنای منابع اساساً عملکرد سازمانی را تابع ویژگی­های سازمانی می­داند و رابطه بین مشخصه­های سازمانی و نتایج عملکردی را بررسی می­کند. اصل پایه­ای نگرش بر مبنای منابع این است که سازمان متشکل از مجموعه­های منابع است ومنبع مزیت رقابتی، منابع سازمان بوده، ویژگی­ها و خصوصیات منابع، چگونگی مزیت و حد پایداری آن را تعیین می­کند(مهری و خداداد حسینی، 1384).

2-2 مبانی نظری

2-2-1دیدگاه مبتنی برمنابع (RBV) :

از اوایل دهه 90 رویکرد مبتنی بر منابع به عنوان مدلی نوید بخش برای توضیح رفتار استراتژیک سازمان­ها و تصمیم­گیری­های راهبردی در آن­ها، مورد توجه بسیاری قرار گرفت و منابع سازمان را تحت تأثیر قرار داد(جعفرپور، 1391). دیدگاه مبتنی بر منابع، نخستین بار در آثار منتشر شده توسط بارنی[3] و ورنرفلت[4] ارائه گردید.این دیدگاه برای ایجاد مزیت رقابتی، نگاه از درون به بیرون دارد و منابع درونی شرکت را منشأ مزیت رقابتی می­داند. در حقیقت در این دیدگاه، عامل مزیت رقابتی، منابع و دارایی­های درونی هر سازمان می­باشد و هر سازمان به مثابه مجموعه­ای از منابع منحصربه فرد فرض می­شود که برخی از این منابع، اساس مزیت رقابتی پایدار می­باشند(اعرابی، فتح اللهی و اسدزاده، 1388). تئوری مبتنی برمنابع در تحلیل منابع مزیت رقابتی دو فرض را می­پذیرد، این تئوری فرض می­کند که 1) سازمان­های موجود در یک صنعت یا گروه استراتژیک خاص، از لحاظ منابع استراتژیکی که در اختیار دارند ناهمگن هستند و 2) منابع در میان سازمان­های فعال در آن صنعت یا گروه استراتژیک از تحرک­پذیری کامل برخوردار نیست. بنابراین ناهمگنی منابع می­تواند عمری طولانی داشته باشد. تئوری مبتنی بر منابع در مورد سازمان، برای تحلیل منابع و ترسیم منابعی که می­توانند به عنوان منبع مزیت رقابتی برای سازمان عمل کنند، دو پیش فرض گفته شده را مورد آزمون قرار می­دهد(بارنی، 1991). ...


[1] - Hunt & Morgan

[2] - Narayanan

[3]- Barney

[4] - Wernerfelt

...

2-2-2 قابلیت­های بازاریابی[1]

2-2-2-1 مقدمه

از منظر دیدگاه مبتنی بر منابع، عملکرد هر شرکتی به ترکیب انواع منابع و مهارت­های لازم برای بهره­برداری درست و بهینه از این منابع بستگی دارد. این مفهوم از دیرباز در متون مدیریت استراتژیک با عنوان قابلیت­های متمایز (سلزنیک[2]، 1957) بررسی گردیده است(حمیدی زاده و حسین زاده شهری، 1385). اخیراً تحقیقات دیدگاه مبتنی بر منابع بیشتر بر روی نتایج فرایندهای آرایش منابع، که اغلب قابلیت­های سازمانی نامیده می­شوند متمرکز شده­است. تحقیقات در مورد قابلیت­ها نشان می­دهد که توانایی سازمان­ها برای گسترش منابع از طریق قابلیت­های سازمانی اهمیت بیشتری نسبت به سطوح مطلق منابع که منجر به عملکرد می­شوند، دارند(ورهایز، مورگان و اوتری، 200). دی(1994) منابع را به عنوان عوامل مشهود و نامشهودی تعریف می­کند که سازمان برای دستیابی به اهدافش مورد استفاده قرار می­دهد و قابلیت­ها را به عنوان مجموعه پیچیده­ای از مهارت­ها و دانش انباشته تعریف می­کند که سازمان­ها را قادر می­سازد تا فعالیت­هایشان را هماهنگ کرده و دارایی­های خود را مورد استفاده قرار دهند. گرانت(1991) تمایز بین منابع و قابلیت­ها را بررسی می­کند. منابع، داده­ها در فرآیند تولید هستند و واحدهای اصلی تجزیه و تحلیل به شمار می­روند. منابع شرکت در برگیرنده تجهیزات سرمایه­ای، مهارت­های فردی کارکنان، حق اختراع، نام­های تجاری، مالی و غیره است؛ اما بخشی از این مهارت­های سازمان­ها سازنده و فعال است. هر فعالیت بهره­ور نیازمند هماهنگی منابع برای اجرای وظایف یا فعالیت­هاست. در حالی که منابع منشأ قابلیت­های سازمان هستند، قابلیت­ها سرچشمه اصلی مزیت رقابتی­اند. گرانت(1996) قابلیت­های سازمانی را اینگونه تعریف می­کند: ((توانایی یک سازمان برای انجام مکرر یک فعالیت مولد که بطور مستقیم یا غیر مستقیم با ظرفیت سازمان برای ایجاد ارزش از طریق تبدیل مؤثر ورودی به خروجی مرتبط است)). ...


[1]- Marketing Capabilities

[2] - Selznik

...

2-2-2-3 پیشینه متغیر

ادبیات بازاریابی و مدیریت استراتژیک بیان می­کنند که قابلیت­های شرکت در تعدادی از حوزه­های وظیفه­ای می­تواند به عملکرد مثبت منتهی شود(مور و فایرهارست[1]، 2003). براساس نظر مولر و آنتیلا(1987) قابلیت­های بازاریابی می­توانند به عنوان فرآیندهای کار محور خارجی و داخلی به کار گرفته شوند. در بازنگری جامع آنها از قابلیت­های بازاریابی، مولر و آنتیلا(1987) قابلیت­های بازاریابی را به قابلیت­های بازاریابی داخلی و خارجی تقسیم کردند. قابلیت­های بازاریابی خارجی با قابلیت­هایی از سازمان برای انجام تحلیلی کامل و جامع از ویژگی­های محیط کلان سازمان بواسطه نظارت، تحلیل و شناخت کامل از این جنبه­ها در ارتباط است. از طرف دیگر، قابلیت­های بازاریابی داخلی، مدیریت استراتژیک، یکپارچگی کارکردی و مدیریت بازاریابی و عملیاتی را در بر می­گیرد(حمیدی زاده و خیرخواه عسکرآباد، 1391). یکی از شناخته شده­ترین دسته بندی­ها توسط دی(1994) پیشنهاد شده است که بین قابلیت­های سنجش بازار[2] و ارتباط با مشتری[3] تمایز قائل شده­است. قابلیت سنجش بازار با توانایی شرکت برای تشخیص نیازهای مشتریان مرتبط است و قابلیت ارتباط با مشتری با توانایی ایجاد روابط با مشتریان مرتبط است. سایر پژوهشگران ادعا می­کنند که سازمان­های بازارگرا از یک قابلیت متمایز استفاده می­کنند که همان توانایی یادگیری از بازار است. در واقع توانایی جمع آوری، توزیع، و استفاده از اطلاعات بازار عامل اصلی افزایش عملکرد سازمانی است(گوئنزی و ترویلو[4]، 2005). همچنین دی(1994) قابلیت­ها را بر اساس رویکرد و تمرکز فرآیندها به سه دسته طبقه­بندی کرده است. قابلیت­های بیرونی-درونی[5]: مهارت­ها و شایستگی­هایی هستند که به سازمان برای درک تغییرات رخ داده در بازارهای خود کمک کرده و سازمان را قادر می­سازد تا در محیط بازار مؤثرتر عمل نماید. این نوع از قابلیت­های بازاریابی شامل قابلیت­های سنجش بازار نظیر تحقیقات بازار و قابلیت­های اتصال بازار مانند مدیرت ارتباط مشتری می­باشد. قابلیت­های درونی-بیرونی[6]: بر منابع و قابلیت­های داخلی سازمان نظیر مدیریت مالی، کنترل هزینه­ها و توسعه فناوری تمرکز دارد. قابلیت­های پوشا[7]: قابلیت­های درونی-بیرونی و بیرونی-درونی را یکپارچه می­کنند. آنها به واسطه فرآیندهایی از قبیل انجام سفارش، قیمت­گذاری، خرید، تحویل­رسانی خدمات، توسعه محصول جدید، ارتباطات داخلی و توسعه استراتژی اعمال می­شوند. افزون بر سه مجموعه از قابلیت­های بازاریابی دی(1994)، هولی و دیگران[8](2002) یک مجموعه اضافه نمودند: قابلیت­های شبکه[9]. قابلیت­های شبکه توانایی برای ایجاد اعتماد متقابل و تعهد بین شرکای تجاری و همچنین به اشتراک­گذاری تخصص و دارایی­های ملموس را در بر می­گیرد(بلسا و ریپولس، 2008). ...


[1] - Moor &Faierhurst

[2]- market sensing

[3] - customer-linking

[4] - Guenzi&Troilo

[5] - Outside-in capabilities

[6] - Inside-out capabilities

[7] - Spanning capabilities

[8] - Hooly et al

[9]- networking capabilities

...


خرید

برچسب ها : مبانی نظری و پیشینه پژوهش قابلیت های بازاریابی , مبانی نظری و پیشینه پژوهش قابلیت های بازاریابی


سایر محصولات


نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی