مبانی نظری و پیشینه پژوهش مشتری گرایی
درباره این فایل انتقادی دارید؟
راه های تماس با ما:
شماره تماس : 09010318948
مبانی نظری و پیشینه پژوهش مشتری گرایی
در 31 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت docx
توضیحات: فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد (پیشینه و مبانی نظری پژوهش)
همراه با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو پایان نامه
توضیحات نظری کامل در مورد متغیر
پیشینه داخلی
و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه
رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب
منبع : انگلیسی وفارسی دارد (به شیوه APA)
نوع فایل: WORD و قابل ویرایش با فرمت docx
قسمتی از متن مبانی نظری و پیشینه
مشتریگرایی[1]
مقدمه
رد پای اندیشه بازارگرایی را میتوان در اوایل دهه پنجاه میلادی یافت، زمانی که پیتر دراکر[2](1954) مشتری را پایه و اساس سازمانها عنوان کرد و آن را برای حیات سازمانها ضروری دانست. اظهارات دراکر توسط لویت[3](1960) مورد حمایت قرار گرفت. او نیز قاطعانه معتقد بود که برآورده کردن نیازهای مشتریان باید به عنوان هدف اصلی بنگاههای تجاری مورد توجه قرار گیرد. سایر نویسندگان بعداً این ایده را به نام ((مفهوم بازاریابی)) گسترش دادند. از آن زمان به بعد، صاحب نظران ومدیران زیادی این فلسفه تجاری مشتری مدار را جزء تفکیک ناشدنی مدیریت روزانه خود قرار دادند(رجوعی،1387).کوهلی و جاوروسکی[4] مفهوم بازاریابی را به عنوان فلسفه یا روش تفکری که تخصیص منابع و فرموله سازی استراتژیهای سازمان را هدایت میسازد تعریف نموده و فعالیتهایی شامل شناسایی و برآوردن نیازها وخواستههای مشتریان، تمرکز بر تحقق اهداف سازمان در حین برآورده ساختن نیازهای مشتری و نیز انسجام تمامی نواحی وظیفهای جهت کسب اهداف سازمان از طریق پاسخ صحیح به خواستههای مشتریان را به عنوان فعالیتهایی جهت کاربردی سازی مفهوم بازاریابی معرفی کرده و سازمانی که در اجرای این فعالیتها میکوشد، سازمان بازارگرا نامیدند(نایب زاده و حیدرزاده، 1388). ...
[1]- Customer Orientation
[2]- Peter Drucker
[3]- Levitt
[4] - Kohli&Jaworski
...
2-2-3-3 پیشینه متغیر
مشتریگرایی به مدت طولانی نقش بارزی در عملیات مدیریت بازاریابی(کاتلر[1]، 2003) وهمچنین در صنایع خدماتی (وارگو و لوچ[2]، 2004) ایفا کردهاست(تاجدینی، الگ و ترومان[3]، 2013). مشتریگرایی برای سودآوری کسب و کار حیاتی است(دونالدسون[4]، 1993 ؛ نارور و اسلاتر، 1990) یک پیش نیاز ضروری برای مزیت رقابتی(گانسان[5]، 1994 ؛ ویلیامسون[6]، 1991) و عامل اصلی موفقیت کسب و کار است(هال[7]، 1992).بازارگرایی به نظارت دقیق بر رضایت مشتری و حفظ مشتری سوق میدهد که به نوبه خود سهم بازار سازمان را تحت تأثیر قرار میدهد(پلهام و ویلسون[8]، 1996). کادوگان وهمکاران[9](2002)بحث میکنند که اگر یک شرکت بطور مداوم نیازهای مشتریان راتشخیص داده و پاسخ گوید برای برآوردن این نیازها در موقعیت بهتری قرار گرفته و بطور مؤثر گرایشها و تمایلات آینده را پیش بینی کرده و برای رقابت در فضای بینالمللی در موقعیت بهتری قرار میگیرد. پلهام(2000) نزدیکی که شرکت های کوچک به مشتریانشان دارند و اهمیت مشتریگرایی را مورد بررسی قرار داد. مجیکز و وارنابی[10](2008) دریافتند که تمرکز بر برآوردن نیازهای مشتری یک عامل اساسی موفقیت است و به احتمال زیاد عملکرد سازمان را بهبود میبخشد(تاجدینی، الگ و ترومان، 2013). دانیلز[11](2003) استدلال میکند که اتصال و ارتباط محکم با مشتریان منجر به ((درک بهتر از نیازهای مشتریان، مناسب سازی محصولات وخدمات، رضایت بیشتر مشتری، پیش بینی آسانتر تقاضا و روابط نزدیکتر میشود)). گرونروس[12](1982) بیان میکند که صنایع خدماتی اگر میخواهند کیفیت سازمان و خدماتشان را تقویت نمایند نیاز دارند تا مشتریگرایی را به کارکنان خود منتقل نمایند(تاجدینی، الگ و ترومان، 2013). هافمن و اینگرام(1992) استدلال میکنند که مشتریگرایی برای یک سازمان خدماتی شبیه به تمرین ((مفهوم بازاریابی)) در سطح مشتری است(برادی و کرونین[13]، 2001).مشتریگرایی در سازمان های خدماتی بطور مستقیم با ادراک کیفیت، عملکرد کارکنان و محیط خدمت مرتبط است و منجر به موفقیت در بازاریابی شده، رضایت مشتری را افزایش داده و عملکرد سازمان را بهبود میبخشد(داولینگ و پففر، 1975، تاجدینی، الگ و ترومان، 2013). ...
[1] - Kotler
[2] - VargoandLusch
[3] - Tajeddini,Ulg&Trueman
[4]-Donaldson
[5] - Ganesan
[6] - Williamson
[7] - Hall
[8] - Pelham &Wilson
[9] - Cadogan
[10] - Megicks&Warnaby
[11] - Daneels
[12] - Grönroos
[13] - Brady & Cronin
...
برچسب ها : مبانی نظری و پیشینه پژوهش مشتری گرایی , مبانی نظری و پیشینه پژوهش مشتری گرایی
- مبانی نظری حل مسئله (پیشینه و فصل دوم)
- مبانی نظری و پیشینه پژوهش شیوه های حل تعارض (بین فردی)
- مبانی نظری و پیشینه پژوهش اضطراب
- مبانی نظری و پیشینه پژوهش تعصب (فصل دوم)
- مبانی نظری و پیشینه پژوهش عدالت سازمانی (فصل دو)
- مبانی نظری و پیشینه پژوهش خلاقیت
- مبانی و پیشینه نظری یادگیری و ارزشیابی (فصل دوم)
- مبانی نظری و پیشینه پژوهش فراشناخت (فصل دوم)
- مبانی نظری و پیشینه پژوهش اثر بخشی تدریس(فصل دوم)
- مبانی نظری و پیشینه پژوهش تن انگاره و تصور بدن
- مبانی نظری و پیشینه پژوهش گردشگری
- مبانی نظری و پیشینه پژوهش راهبردهای سرمایه گذاری در بورس
- مبانی نظری و پیشینه پژوهش بورس اوراق بهادار
- مبانی نظری و پیشینه پژوهش بیماری صرع
- مبانی نظری سهام و سهام عادی (پیشینه و فصل دو پژوهش)
- مبانی نظری و پیشینه پژوهش هوش سازمانی
- مبانی نظری و پیشینه پژوهش سبک هویت
- مبانی نظری سلامت
- مبانی نظری و پیشینه پژوهش خانواده دارای نوجوان
- مبانی و پیشینه نظری استرس
- مبانی نظری و پیشینه پژوهش هوش اخلاقی
- مبانی نظری و پیشینه پژوهش آموزش زندگی خانوادگی (F.L.E )
- مبانی نظری سبک های رهبری (پیشینه و فصل دوم پژوهش)
- مبانی نظری مهارت نوشتن
- مبانی نظری و پیشینه پژوهش درد (فصل دو)
- مبانی نظری و پیشینه پژوهش بهزیستی روانشناختی
- مبانی نظری و پیشینه پژوهش ذهن آگاهی
- مبانی نظری و پیشینه پژوهش نهاد خانواده
- مبانی نظری نوجوانی
- مبانی نظری نوجوانی
- مبانی نظری و پیشینه پژوهش سازگاری
- مبانی نظری و پیشینه پژوهش اختلال لجبازی و نافرمانی کودکان
- مبانی نظری پژوهش خودتنظیمی
- مبانی نظری و پیشینه پژوهش دین
- مبانی نظری و پیشینه پژوهش قصه درمانی کودکان
- مبانی نظری اختلال نارسا توجه / فزون کنشی
- مبانی نظری و پیشینه پژوهش نظریه شخصیت در روانشناسی
- مبانی نظری و پیشینه پژوهش تجارت الکترونیکی
- مبانی نظری و پیشینه پژوهش بازی رایانه ای
- مبانی نظری و پیشینه پژوهش تاب آوری در روانشناسی
- مبانی نظری و پیشینه پژوهش بانکداری موبایلی
- مبانی نظری و پیشینه پژوهش بانکداری الکترونیکی
- مبانی نظری و پیشینه پژوهش روش های مقابله ای