مبانی نظری حل مسئله (پیشینه و فصل دوم)
دسته: مبانی و پیشینه نظری
فرمت فایل: docx
حجم فایل: 46 کیلوبایت
تعداد صفحات فایل: 34
مبانی نظری حل مسئله (پیشینه و فصل دوم)
مبانی نظری و پیشینه پژوهش حل مسئله (فصل دوم)
در 34 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت docx
توضیحات: فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد (پیشینه و مبانی نظری پژوهش)
همراه با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو پایان نامه
توضیحات نظری کامل در مورد متغیر
پیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه
رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب
منبع : انگلیسی وفارسی دارد (به شیوه APA)
نوع فایل: WORD و قابل ویرایش با فرمت docx
قسمتی از متن مبانی نظری و پیشینه
حل مسأله
اگر چه تعاریف متعددی از " مسأله " ارائه شده است ولی اغلب آنها اشاره می کنند که وقتی فردی چیزی را می خواهد و نمی داند آن را چگونه بدست آورد ، مشکل وجود دارد ، بنابراین مشکل یا مسأله را می توانهمانند یک خواسته تحقق نیافته که شیوه تحقق آن باید مشخص شود ، مفهوم سازی کرد . این تعریف جامع قادر می سازد تا این مفهوم ، مشکلاتی را که ویژه یا عمومی ، مثبت یا منفی و عمده یا ناچیز از نظر اهمیت یا گستردگی هستند را در بربگیرد( باباپور خیرالدین ، 1392 ص22).
به طورکلی ، بکارگیری مدل حل مساله ای که در اینجا تشریح می شود در مورد مشکلاتی که عمده و ناچیز ، مثبت یا منفی ، و عمومی یا ویژه هستند، به طور مساوی موفقیت آمیز خواهد بود . ما بر این مفهوم سازی گسترده تاکید می کنیم(بدل و لتاکس 1997) زیرا که مشکلات معمولا به یک شکل ناچیز " عمده " ، " منفی " ، " بیزارکننده " و " بد " در نظر گرفته می شوند. چنین درک ناقصی ، به کارگیری مهارتهای اجتماعی انطباقی را که در این بحث ارائه می شود به طور مناسبی محدود می کند . برطرف ساختن مشکلات مثبت به اندازه رفع مشکلات منفی اهمیت دارد . اگر دقیقتر صحبت کنیم ، اغلب مردم می توانند ارزش تمرکز مشکلات مثبت مثل برنامه ریزی برای اوقات فراغت، برنامه ریزی یک رویداد اجتماعی ، تصمیم گیری در مورد چگونگی خرج کردن پول و چگونگی واکنش نسبت به یک علامت مثبت از جانب یک دوست را درک کنند(باباپور خیرالدین ،1392ص34).
علاوه براین، درک این نکته که مشکلات می توانند مثبت باشند کمک می کند تا حالت نا بهنجاری که هنگام داشتن یک مشکل احساس می شود، از بین برود و حذف قضاوتهای ارزشی منفی ممکن است شخص را در پذیرش مشکل یاری نماید و احساس گناه و شرمساری و حالت دفاعی و انکاری را که این قضاوتها ایجاد می کنند کاهش یابد . پذیرش وجود مشکلات، پیش درآمد مهمی در حل مساله موثر می باشد . تعریف غیر قضاوتی و عینی مشکل که در اینجا ارائه شد ، حل مسأله انطباقی را تسهیل می سازد.حل مسأله فرایندی است که به فرد کمک می کند تا آنچه را که می خواهد و چگونگی دست یافتن به خواسته را به وسیله موثرترین روش کشف کند (بدل و لناکس به نقل از محمدی ، 1390ص76).
...
2-14-پیشینه پژوهش
1-2-14-پیشینه پژوهش در ایران
امینی (1392) در پژوهشی با عنوان رابطه بین تاب آوری و فرسودگی شغلی پرستارانبا روش توصیفی- همبستگی بر روی 304 نفر از پرستاران شاغل در بیمارستان های شهر تهران که درسال 1389 مشغول به کار بوده اند، به طریق نمونه گیری خوشه ای چند مرحله ای انتخاب و با استفاده از پرسشنامه فرسودگی شغلی و پرسشنامه مشخصات دموگرافیک به این نتایج دست یافتند که 32 درصد از پرستاران، فراوانی و 9/9 درصد شدت خستگی عاطفی را در حد بالا، در مولفه فراوانی و شدت مسخ شخصیت، به ترتیب 7/25درصد، و 1/18 درصد پرستاران در حد بالا ، 1/42 درصد، مولفه فراوانی و 2/60درصد شدت عدم موفقیت فردی را در حد بالا تجربه کرده بودند. همچنین این فرضیه که بین فرسودگی شغلی و تاب آوری پرستارانرابطه معنیدار وجود دارد،تایید شد.
نجاتی و ملکی (1390) در پژوهشی با عنوان رابطه بین تکانشگری و تأمل گرایی با عملکرد حل مسئله با حجم نمونه شامل 72 نفر از دانشجویان کارشناسی دانشکده انسانی دانشگاه زنجان که با روش نمونه گیری تصادفی ساده انتخاب شدند و مقیاس های نیاز به شناخت بارات، عملکرد حل مسئله کشیش ها و آدمخوارها و تکانش گری را تکمیل کردند. به این نتایج دست یافتند کهبین عملکرد حل مسأله و تکانشگری همبستگی منفی وجود دارد. بین عملکرد حل مسئله و نیاز به شناخت همبستگی مثبت و معنی دار وجود داشت.در حالی که زمان حل مساله با متغیرهای تکانشگری و نیاز به شناخت رابطۀ معنی دار نداشت.
لواسانی، حجازی و حضری آذر (1390) در پژوهشی با عنوان الگوی پیشبینی پیشرفت ریاضی: نقشاهداف پیشرفت، رویکردهاییادگیری و تلاش،با حجم نمونه ای شامل 280 دانشآموز پایه سوم رشته ریاضی ( 167 پسر و 113 دختر) دبیرستان های شهر مهاباد با استفاده ازابزارهایی متشکلاز مقیاسهای اهداف پیشرفت (میگلی وهمکاران، 2000 ) پرسشنامه رویکردهای یادگیری (کمبر، بیگز و لونگ، 2004) و مقیاس تلاش (دوپیراتو مارین، 2005) به این نتایج دست یافتند که رویکردهای یادگیری و تلاش نقش واسطه ای در رابطه میان « تلاش » و « یادگیری اهداف پیشرفت و پیشرفت ریاضی دارند، اهداف تبحری از طریق رویکرد یادگیری عمیق و سطحی و تلاش بر پیشرفت ریاضی به صورت غیر مستقیم ومثبت اثر میگذارد، اهداف رویکرد–عملکرد و اجتناب-عملکرد به صورت غیر مستقیم و منفی بر پیشرفت ریاضی تأثیر میگذارد. در مجموع یافته هانقش اهداف پیشرفت، رویکردهای یادگیری و تلاش بر پیشرفت ریاضی را مورد تأکید قرار دادند.
...
برچسب ها : مبانی نظری حل مسئله (پیشینه و فصل دوم) , مبانی نظری حل مسئله (پیشینه و فصل دوم),مبانی نظری حل مسئله (پیشینه و فصل دوم) , مبانی نظری حل مسئله (پیشینه و فصل دوم),مبانی نظری حل مسئله (پیشینه و فصل دوم) , مبانی نظری حل مسئله (پیشینه و فصل دوم),
- مبانی نظری حل مسئله (پیشینه و فصل دوم)
- مبانی نظری و پیشینه پژوهش شیوه های حل تعارض (بین فردی)
- مبانی نظری و پیشینه پژوهش اضطراب
- مبانی نظری و پیشینه پژوهش تعصب (فصل دوم)
- مبانی نظری و پیشینه پژوهش عدالت سازمانی (فصل دو)
- مبانی نظری و پیشینه پژوهش خلاقیت
- مبانی و پیشینه نظری یادگیری و ارزشیابی (فصل دوم)
- مبانی نظری و پیشینه پژوهش فراشناخت (فصل دوم)
- مبانی نظری و پیشینه پژوهش اثر بخشی تدریس(فصل دوم)
- مبانی نظری و پیشینه پژوهش تن انگاره و تصور بدن
- مبانی نظری و پیشینه پژوهش گردشگری
- مبانی نظری و پیشینه پژوهش راهبردهای سرمایه گذاری در بورس
- مبانی نظری و پیشینه پژوهش بورس اوراق بهادار
- مبانی نظری و پیشینه پژوهش بیماری صرع
- مبانی نظری سهام و سهام عادی (پیشینه و فصل دو پژوهش)
- مبانی نظری و پیشینه پژوهش هوش سازمانی
- مبانی نظری و پیشینه پژوهش سبک هویت
- مبانی نظری سلامت
- مبانی نظری و پیشینه پژوهش خانواده دارای نوجوان
- مبانی و پیشینه نظری استرس
- مبانی نظری و پیشینه پژوهش هوش اخلاقی
- مبانی نظری و پیشینه پژوهش آموزش زندگی خانوادگی (F.L.E )
- مبانی نظری سبک های رهبری (پیشینه و فصل دوم پژوهش)
- مبانی نظری مهارت نوشتن
- مبانی نظری و پیشینه پژوهش درد (فصل دو)
- مبانی نظری و پیشینه پژوهش بهزیستی روانشناختی
- مبانی نظری و پیشینه پژوهش ذهن آگاهی
- مبانی نظری و پیشینه پژوهش نهاد خانواده
- مبانی نظری نوجوانی
- مبانی نظری نوجوانی
- مبانی نظری و پیشینه پژوهش سازگاری
- مبانی نظری و پیشینه پژوهش اختلال لجبازی و نافرمانی کودکان
- مبانی نظری پژوهش خودتنظیمی
- مبانی نظری و پیشینه پژوهش دین
- مبانی نظری و پیشینه پژوهش قصه درمانی کودکان
- مبانی نظری اختلال نارسا توجه / فزون کنشی
- مبانی نظری و پیشینه پژوهش نظریه شخصیت در روانشناسی
- مبانی نظری و پیشینه پژوهش تجارت الکترونیکی
- مبانی نظری و پیشینه پژوهش بازی رایانه ای
- مبانی نظری و پیشینه پژوهش تاب آوری در روانشناسی
- مبانی نظری و پیشینه پژوهش بانکداری موبایلی
- مبانی نظری و پیشینه پژوهش بانکداری الکترونیکی
- مبانی نظری و پیشینه پژوهش روش های مقابله ای