مبانی نظری و پیشینه پژوهش سبک های حل مسئله (فصل 2)
برچسب ها : مبانی نظری و پیشینه پژوهش سبک های حل مسئله (فصل 2) , مبانی نظری و پیشینه پژوهش سبک های حل مسئله , مبانی نظری سبک های حل مسئله , پیشینه تحقیق سبک های حل مسئله , پیشینه پژوهش سبک های حل مسئله , ادبیات تحقیق سبک های حل مسئله , مبانی نظری و پیشینه تحقیق سبک های حل مسئله
![مبانی نظری و پیشینه پژوهش سبک های حل مسئله (فصل 2)](http://filemarket20.cero.ir/files/product-images/default8.jpg)
دسته: مبانی و پیشینه نظری
فرمت فایل: docx
حجم فایل: 26 کیلوبایت
تعداد صفحات فایل: 22
مبانی نظری و پیشینه پژوهش سبک های حل مسئله در 22 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc
=======================================================
تمامی فایل های سیستم، توسط کاربران آن آپلود می شود. اگر در فایلی تخلفی مشاهده کردید و یا مالک پزوژه ای
بودید که از وجود آن در سایت رضایت نداشتید با ما تماس بگیرید، در اسرع وقت به گزارش شما رسیدگی می شود.
=======================================================
info@cero.ir || cero.ir@yahoo.com || cero.poshtibani@gmail.com || فرم تماس با ما
=======================================================
مبانی نظری و پیشینه پژوهش سبک های حل مسئله در 22 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc
در متن توضیحات زیر ممکن است متن بهم ریخته باشد (به جهت کپی از فایل ورد)، ولی فایل اصلی کاملا اصولی می باشد
همراه با منبع نویسی درون متنی و پایانی (انگلیسی و فارسی) به شیوه APA جهت استفاده فصل دو
توضیحات نظری کامل در مورد متغیر
پیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه
رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب
کاملا استاندارد کامل برای استفاده فصل دوم پایان نامه
جدیدترین منابع موجود مربوط به سالهای 1392 و منابع خارجی 2013
بخشهایی مختلف از متن:
سبک های حل مسئله
تعاریف و مفاهیم سبک های حل مسئله
اگرچه تعاریف متعددی از مسئله ارائه شده است ولی اغلب آن ها اشاره می کنند که وقتی فردی چیزی را می خواهد و نمی داند که چگونه آن را بدست آورد، دچار مشکل می شود. بنابراین مشکل یا مسئله را می توان همانند یک خواسته تحقق نیافته ای که شیوه ی تحقق آن باید مشخص شود، مفهوم سازی کرد. این تعریف جامع قادر می سازد تا این مفهوم، مشکلاتی را که ویژه یا عمومی، مثبت یا منفی و عمده یا ناچیز از نظر اهمیت یا گستردگی هستند را در بر بگیرد(حمیدی زاد، 1382).
به طور کلی به کارگیری مدل های حل مسئله در مورد مشکلاتی که عمده و ناچیز، مثبت و منفی و عمومی و ویژه هستند، به طور مساوی موفقیت آمیز خواهد بود، ما بر این مفهوم گسترده تاکیدمی کنیم، زیرا که مشکلات معمولاً به شکل یک چیز عمده، منفی، بیزار کننده و بد در نظر گرفته می شود. چنین درک ناقصی به کارگیری مهارت های اجتماعی انطباقی را که در این بحث ارائه می شود را به طور نامناسبی محدود می کند(زارعان وبخشی رودسری، 1386). برطرف ساختن مشکلات مثبت به اندازه رفع مشکلات منفی اهمیت دارد. درک این نکته که مشکلات می توانند مثبت باشند کمک می کند تا حالت نابهنجاری که به هنگام داشتن یک مشکل احساس می شود از بین برود. حذف قضاوت های ارزشی منفی ممکن است شخص را در پذیرش مشکل یاری نماید. احساس گناه و شرمساری و حالت دفاعی و انکاری را که این قضاوت ها ایجاد می کنند کاهش می یابد. پذیرش وجود مشکلات، پیش در آمد مهمی در حل مسئله موثر می باشد(سروقد ودیانت، 1388). ...
...
2-3-6 نظریه های حل مسئله
فرایند حل مسئله همانند فرایند تفکر، کاملاً تحت تأثیر فرایند یادگیری است، یعنی فرد از اطرافیانش در طول زندگی یاد می گیرد که چه چیزهایی را مسئله تلقی کند و کدام یک از آنها را آسان و ساده و کدام یک را دشوار و پیچیده بخواند. همچنان که یاد می گیرد که چگونه با مسائل مختلف، مواجه شود و با چه روشها و شیوه هایی به حل آنها بپردازد و حتی کیفیت تفسیر و توجیه مسائل را از اطرافیان خود (خانواده، مدرسه، جامعه) می آموزد. بنابراین، درباره چگونگی حل مسئله نیز همانند چگونگی یادگیری با نظریه های مختلف، مواجه می شویم که می توان همه آنها را در سه گروه خلاصه کرد از این قرار:
نظریه های محرک-پاسخ و تداعی[1]:
این نظریه ها که در ضرورت فرایند ارتباط میان محرک-پاسخ مشترک اند حل مسئله را، همانند هر نوع تفکر، کنشی می دانند از تداعی ها یا روابطی که در تجربه موجود زنده تشکیل شده اند.
[1] Theories of stimulus-response and associated
....
2-4 پیشینه پژوهش های انجام گرفته
2-4-1 پیشینه پژوهش های انجام گرفته در داخل کشور
سروقد،رضایی و معصومی(1389)در پژوهشی به بررسی رابطه بین سبک های تفکر و خود کارآمدی جوانان دختر و پسر (دانش آموزان پیش دانشگاهی) شیراز پرداختند. نمونه به روش تصادفی خوشه ای چند مرحله ای انتخاب شدند. نتایج نشان دادند: بین متغیر خودکار آمدی با همه ی سبک های تفکر به جز تفکر درونگرا و کل نگر در سطح یک صدم در کل دانش آموزان رابطه مثبت و معنی دار وجود دارد.
احدی،خویینی،کریمی،دلاور و زری باف(1390)در پژوهشی به مقایسه سبک های تفکر و هیجان طلبی در دانش جویان کارشناسی رشته های هنر و ریاضی برای افزایش رفتارهای سازمانی مثبت پرداختند. نتیجه پژوهش بر ضرورت توجه سازمان ها بر ویژگی های رفتار سازمانی مثبت مانند سبک تفکر قانون گذار(خلاق) و سبک های تفکری است که به این نوع تفکر یعنی خلاقیت می انجامد و نیز افزایش هیجان های مثبت برای بهبود عملکرد در محیط کاری مورد توجه می باشد.
....
شماره تماس پیامکی برای مواقع ضروری : 09010318948
برچسب ها : مبانی نظری و پیشینه پژوهش سبک های حل مسئله (فصل 2) , مبانی نظری و پیشینه پژوهش سبک های حل مسئله , مبانی نظری سبک های حل مسئله , پیشینه تحقیق سبک های حل مسئله , پیشینه پژوهش سبک های حل مسئله , ادبیات تحقیق سبک های حل مسئله , مبانی نظری و پیشینه تحقیق سبک های حل مسئله
- ۹۶/۰۱/۱۱