مبانی نظری و پیشینه پژوهش اتیسم (فصل 2)
برچسب ها : مبانی نظری و پیشینه پژوهش اتیسم (فصل 2) , مبانی نظری و پیشینه پژوهش اتیسم , مبانی نظری اتیسم , پیشینه تحقیق اتیسم , پیشینه پژوهش اتیسم , ادبیات تحقیق اتیسم , مبانی نظری و پیشینه تحقیق اتیسم
![مبانی نظری و پیشینه پژوهش اتیسم (فصل 2)](http://filemarket20.cero.ir/files/product-images/default8.jpg)
دسته: مبانی و پیشینه نظری
فرمت فایل: docx
حجم فایل: 44 کیلوبایت
تعداد صفحات فایل: 21
مبانی نظری و پیشینه پژوهش اتیسم در 21 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc
=======================================================
تمامی فایل های سیستم، توسط کاربران آن آپلود می شود. اگر در فایلی تخلفی مشاهده کردید و یا مالک پزوژه ای
بودید که از وجود آن در سایت رضایت نداشتید با ما تماس بگیرید، در اسرع وقت به گزارش شما رسیدگی می شود.
=======================================================
info@cero.ir || cero.ir@yahoo.com || cero.poshtibani@gmail.com || فرم تماس با ما
=======================================================
مبانی نظری و پیشینه پژوهش اتیسم
دارای 21 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc
در متن توضیحات زیر ممکن است متن بهم ریخته باشد (به جهت کپی از فایل ورد)، ولی فایل اصلی کاملا اصولی می باشد
همراه با منبع نویسی درون متنی و منابع پایانی انگلیسی و فارسی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو
توضیحات نظری کامل در مورد متغیر
پیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه
رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب
استفاده شده از منابع تا سال 2011 در منابع خارجی و 1390 در منابع داخلی
بخشهایی مختلف از متن:
اتیسم
اتیسم طیفی از اختلالات است. در اصطلاح کلی، به این معنی است که فرد میتواند دارای یک اتیسم خفیف یا خیلی شدید باشد. در بالاترین انتهای طیف سندرم آسپرگر وجود دارد، که بعضی از اوقات سندرم پروفسور کوچک نامیده می شود. پایین ترین انتهای طیف اغلب اتیسم کلاسیک نامیده می شود که معمولا همراه با عقب ماندگی ذهنی است. در بین این طیف انواع اختلالات نافذ رشد شامل سندرم رشد اختلال فروپاشنده دوران کودکی، اختلال نافذ رشدغیر اختصاصی وجود دارد (گریر و آفیت، 2009).
اُتیسم اختلال رشد ذهنی پیچیدهای میباشد که معمولا در ۳ سال اول زندگی شخص ممکن است بروز کند. به نظر میرسد که یک اختلال در سیستم عصبی که باعث عدم عملکرد صحیح مغز میشود در ایجاد این بیماری مؤثر می باشد. این اختلال در بیماران اُتیستیک باعث میشود که مغز نتواند در زمینه رفتارهای اجتماعی و مهارتهای ارتباطی به درستی عمل کند. کودکان و بزرگسالان اُتیستیک در زمینه ارتباط کلامی و غیر کلامی، رفتارهای اجتماعی، فعالیتهای سرگرم کننده و بازی دارای مشکل می باشند. اُتیسم یکی از پنج بیماری می باشد که در مجموع به آنها اختلالات نافذ رشد می گویند. این پنج بیماری عبارتند از: اُتیسم، اختلال آسپرگر، اختلال عدم تمرکز دوران کودکی، اختلال رِت، و اختلالات نافذ رشد که با معیارهای بیماری های ذکر شده مطابقت ندارند. هر کدام از این بیماریها دارای معیارهای شناخت خاص خود هستند که توسط انجمن روانشناسی آمریکا مشخص شده اند. ...
...
2-1-1-1 نشانه های عمومی بیماری اُتیسم:
2-1-1-2 علل بروز اُتیسم:
2-1-1-3 تشخیص اُتیسم:
بررسی پیشینهی تحقیق
پژوهشهای خارجی
اسچاف[1](2011)،به بررسی چگونگی تأثیر تجربه ی زندگی با رفتارهای مرتبط با مشکلات حسی در کودکان مبتلا به اتیسم بر روال عادی زندگی خانواده ها پرداخت. مصاحبههای نیمه ساختیافته کاملی با چهار نفر از مراقبین کودکان راجع به معنی و تاثیر رفتارهای حسی فرزندانشان بر روال عادی زندگی خانواده در داخل و خارج از خانه انجام شد. یافتهها نشان داد که رفتارهای حسی عاملی هستند که مشارکت خانواده در سر کار و تفریحات خانواده را محدود کردهاند و والدین راهبردهای خاصی برای مدیریت کارهای روزمره فرد و خانواده در سایه رفتارهای مرتبط با مشکلات حسی کودک بکار بردند.
اگستون،مکینتاش،میرز[2](2011)،به بررسی امید و نگرانی در مادران کودکان مبتلا به اختلال اتیسم وسندرم داون پرداختند. نمونه شامل 199 مادر کودک مبتلا به اتیسم و 60مادر کودکان مبتلا به سندرم داون بودند،که به یک پرسشنامه سنجش امید و نگرانی به صورت آنلاین پاسخ دادند. یافته ها، نتایج تحقیقات گذشته را که "امید یک فاکتور حمایتی در برابر روان پریشی است." تأیید کرد.مادران با امیدواری بیشتر،نگرانی کمتری را ابراز کرده بودند.ومادرانی که نگرانی پایین تری را گزارش کرده بودند،آموزش بیشتری رادریافت کرده بودند یا کودکانشان عملکرد بالاتری را در گروه خود داشتند.مادران کودکان سندرم داون درمقایسه با مادران کودکان اتیسم نگرانی پایین تری در خصوص آینده و در نتیجه امید بالاتری را گزارش کردند.
تارابک[3](2011)،در پژوهشی به بررسی ارتباط بین رضایت زناشویی و سلامت روان والدین کودکان اتیسم در مقایسه با والدین کودکان ADHD[4] وعادی پرداختند.یافته ها هیج تفاوت معناداری را در رضایت زناشویی و سلامت روان پدران گروههای مورد مطالعه نشان نداد. در حالیکه اختلاف معناداری بین رضایت زناشویی و سلامت روان مادران کودکان اتیسم در مقایسه با مادران سایر گروههای مورد پژوهش مشاهده گردید.اما یافته ها هیچ تفاوت معناداری بین سلامت روان و رضایت زناشویی پدران کودکان اتیسم و پدران کودکان دو گروه دیگر نشان نداد. ...
[1] Schaaf
[2] Ogston,Mackintosh,Meyers
[3] Tarabek
[4] Attention Dificit Hyperactivity Disorder
...
شماره تماس پیامکی برای مواقع ضروری : 09010318948
برچسب ها : مبانی نظری و پیشینه پژوهش اتیسم (فصل 2) , مبانی نظری و پیشینه پژوهش اتیسم , مبانی نظری اتیسم , پیشینه تحقیق اتیسم , پیشینه پژوهش اتیسم , ادبیات تحقیق اتیسم , مبانی نظری و پیشینه تحقیق اتیسم
- ۹۶/۰۱/۱۲