پروژه رابطه تصویر برند شرکت مواد غذایی و عرضه از دیدگاه مشتریان
همراه پرسش نامه و داده های آماری SPSS
چکیده
پژوهش حاضر با هدف بررسی رابطه بین تصویر برند شرکت مواد غذایی بهروز و عرضه از دیدگاه مشتریان در شهرستان کاشان صورت گرفته است. این پژوهش براساس مدل معرفی شده توسط واهی و پاسوان (2006) انجام می¬گیرد. این مدل برای اثرگذاری بر تصویر برند 5 بعد معرفی شده است. جامعه آماری در این پژوهش کلیه مشتریان محصولات شرکت مواد غذایی بهروز در شهرستان کاشان میباشد. با استفاده از فرومول کوکران حجم نمونه 150 برآورد شد. برای گردآوری داده¬ها از پرسشنامه طراحی شده توسط واهی و پاسوان (2006) با عنوان تصویر برند شرکت¬های خصوصی استفاده خواهد شد. این پرسش¬نامه در 23 سوال تدوین شده است. ضریب آلفای بدست آمده در این مطالعه برای متغیر تصویر برند و عرضه محصولات به ترتیب 737/0 و 691/0 بوده است. هم¬چنین برای ابعاد خدمات عرضه شده، مناسب بودن برند، کیفیت برند، تنوع برند و جو برند به ترتیب 658/0، 805/0، 742/0، 731/0 و 683/0 بدست آمده است. درنهایت مشاهده شد که سطح تحصیلات بیشتر افراد کارشناسی بوده است و مقاطع کاردانی¬ و دیپلم در رتبه¬های بعدی قرار دارند. هم¬چنین مشخص شد بین تصویر برند شرکت مواد غذایی بهروز و عرضه محصولات رابطه معنی¬داری وجود دارد. از طرف دیگر، بین بین تصویر برند، مناسب بودن برند، کیفیت برند، تنوع برند و جو برند شرکت مواد غذایی بهروز و خدمات عرضه شده رابطه معنی¬داری وجود دارد.
واژگان کلیدی: عرضه محصولات، تصویر برند، مناسب بودن برند، کیفیت برند، تنوع برند و جو برند
فهرست مطالب
فصل اول: کلیات پژوهش 1
1-1- مقدمه 2
1-2- بیان مسئله 2
1-3- اهمیت و ضرورت پژوهش 3
1-4- اهداف پژوهش 5
1-4-1- هدف اصلی 5
1-4-2- اهداف فرعی 5
1-5- فرضیات پژوهش 5
1-5-1- فرضیه اصلی 5
1-5-2- فرضیات فرعی 5
1-6- سوالات پژوهش 5
1-6-1- سوال اصلی 5
1-6-2- سوالات فرعی 5
1-7- چارچوب نظری پژوهش 6
1-8- مدل پژوهش 6
1-9- قلمرو پژوهش 6
1-9-1- قلمرو موضوعی 6
1-9-2- قلمرو زمانی 6
1-9-3- قلمرو مکانی 6
1-10- تعریف واژگان کلیدی 6
فصل دوم: ادبیات پژوهش 8
2-1- مقدمه 9
2-2- برند 9
2-2-1- مفاهیم کلیدی برند 9
2-2-2- تعریف برند از نظر انجمن بازاریابی آمریکا 10
2-2-3- تعریف برند و ریشه لغوی برند 10
2-2-4- تعریف برند از دید کیفیت و ارزش 11
2-2-5- تعریف برند از دید کلی و جامع نگر 11
2-2-6- تاریخچه نام تجاری یا برند 12
2-2-7- تعابیر مختلف از نام تجاری یا برند 13
2-2-7-1- نام تجاری به عنوان یک آرم 14
2-2-7-2- نام تجاری به عنوان ابزاری قانونی 14
2-2-7-3- نام تجاری به عنوان شرکت 14
2-2-7-4- نام تجاری به عنوان یک میان بر 15
2-2-7-5- نام تجاری به عنوان یک کاهش دهنده ریسک 15
2-2-7-6- نام تجاری به عنوان موضع یابی 16
2-2-7-7- نام تجاری به عنوان شخصیت 17
2-2-7-8- نام تجاری به عنوان مجموعه ای از ارزش ها 17
2-2-7-9- نام تجاری به عنوان چشم انداز 18
2-2-7-10- نام تجاری به عنوان اضافه ارزش 18
2-2-7-11- نام تجاری به عنوان هویت 19
2-2-7-12- نام تجاری به عنوان تصویر ذهنی 19
2-2-7-13- نام تجاری به عنوان رابطه 19
2-2-7-14- نام تجاری به عنوان عامل وفاداری 20
2-2-8- اهمیت برند 20
2-2-8-1- برای مشتریان 21
2-2-8-2- برای شرکت ها 21
2-2-9- برند سازی 22
2-2-10- ارزش برند 23
2-2-10-1- ارزش مالی نام تجاری 24
2-2-10-2- سرمایه گذاری برای توسعه برند 25
2-2-10-3- محاسبه ارزش برند 26
2-2-11- انواع برند 27
2-2-12- خصوصیات یک برند خوب 27
2-3- تصویر برند 28
2-3-1- تعاریف تصویر برند 28
2-3-2- مروری بر مفاهیم تصویر برند 30
- ۹۸/۰۲/۰۴