منبع مبانی و پیشینه نظری

دانلود انواع مبانی و پیشینه نظری,مرجع مبانی و پیشینه نظری

منبع مبانی و پیشینه نظری

دانلود انواع مبانی و پیشینه نظری,مرجع مبانی و پیشینه نظری

دانلود انواع مبانی و پیشینه نظری,مرجع مبانی و پیشینه نظری,

کلمات کلیدی

فصل دوم پایان نامه

پیشینه و فصل دوم پژوهش هوش هیجانی

مبانی نظری و پیشینه پژوهش نمایش درمانی

مبانی نظری و فصل دوم پژوهش خود کار آمدی

مبانی نظری پژوهش شکاف دیجیتالی (فصل دو)

مبانی نظری و پیشینه پژوهش مدل تعالی سازمانی EFQM

مبانی نظری و پیشینه پژوهش اضطراب رایانه

مبانی نظری و پیشینه پژوهش وفاداری مشتریان

مبانی نظری تحول در روانشناسی (پیشینه و فصل دو)

مبانی نظری و پیشینه پژوهش مدل اگزیم بانکها (مدل آمریکایی)

مبانی نظری و پیشینه پژوهش مسئولیت پذیری

مبانی نظری و پیشینه پژوهش کم توانی ذهنی کودکان

مبانی و پیشینه نظری سازگاری و نا سازگاری

مبانی نظری و پیشینه پژوهش خود متمایز سازی

مبانی نظری مهارت های زندگی (پیشینه و فصل دو)

مبانی نظری و پیشینه پژوهش حاکمیت شرکتی

مبانی نظری و پیشینه پژوهش مدیریت ریسک

مبانی نظری و پیشینه پژوهش تعارض والد فرزندی

مبانی نظری و پیشینه پژوهش مدیریت ارتباط با مشتری (CRM)

مبانی و پیشینه پژوهش فناوری اطلاعات و ارتباطات (ICT )

مبانی نظری فناوری اطلاعات در سازمان

پیشینه و مبانی نظری پژوهش آموزش پیش دبستانی

مبانی نظری و پیشینه پژوهش فراخنای توجه

مبانی نظری و پیشینه پژوهش نیازسنجی آموزشی

مبانی نظری و پیشینه پژوهش مدیریت فرهنگ سازمانی

مبانی نظری و پیشینه پژوهش فرهنگ سازمانی

پیشینه نظری شادکامی (فصل دوم)

مبانی نظری و پیشینه پژوهش تاب آوری

مبانی نظری و پیشینه پژوهش پیشرفت تحصیلی

مبانی نظری و پیشینه پژوهش بهره وری در سازمان

  • ۰
  • ۰

ترجمه مقاله کنترل چند هدف مبتنی بر مدل، برای یک کاتالیزور خودرو

برچسب ها : ترجمه مقاله کنترل چند هدف مبتنی بر مدل، برای یک کاتالیزور خودرو , ترجمه مقاله کنترل چند هدف مبتنی بر مدل، برای یک کاتالیزور خودرو, ترجمه مقاله کنترل چند هدف مبتنی بر مدل، برای یک کاتالیزور خودرو, ترجمه مقاله کنترل چند هدف مبتنی بر مدل، برای یک کاتالیزور خودرو

ترجمه مقاله کنترل چند هدف مبتنی بر مدل، برای یک کاتالیزور خودرو
دسته: پژوهش
فرمت فایل: doc
حجم فایل: 819 کیلوبایت
تعداد صفحات فایل: 24

ترجمه مقاله کنترل چند هدف مبتنی بر مدل، برای یک کاتالیزور خودرو




لطفا پیش از دانلود حتما به این نکات توجه نمایید (کلیک کنید)

برای ارتباط با پشتیبانی از راههای زیر اقدام کنید و در کمترین زمان ممکن پاسخ بگیرید:

info@cero.ir || cero.ir@yahoo.com || cero.poshtibani@gmail.com || فرم تماس با ما

 


ترجمه مقاله کنترل چند هدف مبتنی بر مدل، برای یک کاتالیزور خودرو

کنترل چند هدف مبتنی بر مدل، برای یک کاتالیزور خودرو


چکیده:

براساس مدل بازخورد هوا در کنترل سوخت، مبتنی بر مدل می توان گفت که بهینه سازی ظرفیت ذخیره سازی اکسیژن از سه مسیر کاتالیستی در سیستم های کنترل خودرو ارائه شده است. این کار شامل یک مدل پویای کاتالیور ساده است که توصیف رفتار فیزیکی جذب اکسیژن و بی اثرسازی برگشت پذیر آن در سیستم کاتالیز را ارائه می کند. یکی از جنبه های این کار استفاده از قابلیت ذخیره سازی اکسیژن در کاتالیزور برای به حداقل رساندن انتشار گازهای گلخانه ای بوده و همچنین برای بهینه سازی عملکرد موتور ومصرف کم سوخت در طول روشن بودن موتور       می باشد. کنترل بازخورد، یک کنترل پیش بینی مدل غیر خطی است که دارای کاتالیزوروکنترل هوای سوخت موتور ومدلهای سستیم سوخت است که برای تعیین مسیر هوا نسبت به سوخت می باشد . این بازخورد توسط یک استراتژی به صورت غیر خطی برای تعیین سطح ذخیره سازی اکسیژن از کاتالیزوردرسنسورنسبت به هوا به سوخت است.

 کلمات کلیدی : کاتالیست سه مسیره خودرو . کنترل کاتالیزور خودرو

در مقدمه :

استفاده از کاتالیزور سه مسیره در اگزوز پس از حل مشکل درسیستم، منجر به کاهش انتشارگاز خروجی از موتوراست که ضروری بوده و این توسط قوانین محیط زیستی تعیین شده است. اگر چه بهبود فرمولاسیون کاتالیست وطراحی بهتر برای کاهش تولید گازهای گلخانه ای خودرو است، لذا پتانسیل قابل توجه برای کاهش وجود دارد که با کنترل های پیشرفته عمل کاتالیزورمی باشد. مانند قوانین زیست محیطی وهمچنین به طور فزاینده ای مقررات تحمیل شده و پتانسیل کنترل کاتالیزور پیشرفته برای پیروی از مقررات مهم می باشد. تکنیک ها ی مدل مبتنی برای ارائه روشهای کنترل پیشرفته جذاب برای سیستم کاتالیزور خودرو است. جنبه های مهم درهر رویکرد مبتنی بر مدل می باشد . با این حال ، توانایی مدل برای پیش بینی رفتار دینامیکی رفتار سیستم کاتالیزور و توانایی برآورد حالت فعلی از مدل سیستم باید اندازه گیری شده و در دسترسی باشند این کار شامل مدل کاتالیزوری پویای ساده ای است که رفتار دینامیکی جذب اکسیژن و بی اثر سازی برگشت پذیر را دارد . استراتژی برآورد سطح ذخیره سازی اکسیژن درکاتالیزور بر اساس شرایط قبلی بوده وبعد از آن کاتالیزور با طیف گسترده ای از گازهای خروجی همراه است که توسط سنسورهایی، اندازه گیری شده که دراین کار ارائه شده است. این برآورد، شرایط دقیق پویایی را فراهم می کند . در حالی که به روز رسانی غیر قابل مشاهده بوده و مدل قابل اعتماد زمانی خواهد بود که قابل مشاهده باشد .

2- عملیات کاتالیست

کلیدی برای بهره برداری از سیستم های کاتالیست سه مسیره شامل توانایی ذخیره و انتشار اکسیژن ناشی از جذب و یا دفع اکسید سدیوم موجود در کاتالیزوراست. تحت حالت عمل غنی موتور با سوخت اضافی،کاتالیزور، هیدرو کربن ومونوکسید کربن را در گازخروجی با آزاد شدن اکسیژنی که قبلا ذخیره شده است،اکسید می کند . این نسخه ی استوکیومتر یک اکسیژن با حفظ تناسب سطوح پایین هیدرو کربن و توسط گازهای گلخانه ای مونوکسید کربن همراه است . از آنجا که ظرفیت ذخیره سازی از کاتالیزور محدود است ، با این حال این روند نمی تواند به طور محدودی ادامه یابد. هنگامی که سرعت اکسیژن در کاتالیزور دیگر نمی تواند تقاضا را برآورده سازد ، نسبت هوابه سوخت پس از کاتالیزور در مقدار استوکیومتری کاهش یافته و دستیابی به موفقیت ها ی هیدرو کربنی در نهایت رخ خواهد داد . سیستم کنترل کاتالیزور معمولی ، بنابراین تلاشی برای تغییر جذب بیش از حد هوا در عملیات موتور قبل از اینکه با چنین وضعیتی مواجه شود، دارد. تحت عمل موتور بدون روغن ،اکسیژن اضافی در گاز خروجی در حال حاضر بر روی کاتالیزور تأثیر داشته ودر نتیجه جذب در شرایط نزدیک به میزان محاسبه شده عناصر پس از کاتالیزور بوده و تولید گازهای گلخانه ای کاهش می یابد . به عنوان ظرفیت ذخیره سازی اکسیژن در کاتالیزور که نزدیک به شرایط اشباع است،با این حال پس از کاتالیزور، غلظت اکسیژن افزایش یافته و میزان عناصر بالا رفته و دستیابی به اکسید های نیتریدی در نهایت رخ خواهد داد.کنترل کاتالیزور معمولی تلاشی خواهد کرد که این برگشت به موتور قبل از دستیابی به موفقیت باشد. عملیات موتور شامل ظرفیت ذخیره سازی اکسیژن از کاتالیزور است که می تواند به عنوان یک سپردر برابردستیابی به موفقیت با جبران بیش از حد اکسیژن گذرا و یاکمبود آن مورد استفاده قرار گیرد .


Multi-objective model-based control for an automotive catalyst

Abstract

A model-based feedforward/feedback air fuel ratio controller that optimizes the oxygen storage capacity of the three-way catalyst
in automotive emission control systems is presented. This work incorporates a simplified dynamic catalyst model that describes the
physical behavior of oxygen chemisorption and reversible deactivation in the catalyst system. A novel aspect of this work is the use
of the oxygen storage capability of the catalyst not only to minimize vehicle emissions but also to optimize engine performance and
fuel economy during transient engine demand. The feedback/feedforward controller is a nonlinear model predictive controller that
incorporates catalyst, engine air fuel ratio controller, and fuel system models to determine the optimal air fuel ratio target trajectory.
Feedback is provided by a nonlinear moving horizon estimation strategy for the determination of the oxygen storage level of the
catalyst based on air fuel ratio sensors.
2005 Elsevier Ltd. All rights reserved.
Keywords: Automotive three-way catalyst; Automotive catalyst control
AbstractA model-based feedforward/feedback air fuel ratio controller that optimizes the oxygen storage capacity of the three-way catalystin automotive emission control systems is presented. This work incorporates a simplified dynamic catalyst model that describes thephysical behavior of oxygen chemisorption and reversible deactivation in the catalyst system. A novel aspect of this work is the useof the oxygen storage capability of the catalyst not only to minimize vehicle emissions but also to optimize engine performance andfuel economy during transient engine demand. The feedback/feedforward controller is a nonlinear model predictive controller thatincorporates catalyst, engine air fuel ratio controller, and fuel system models to determine the optimal air fuel ratio target trajectory.Feedback is provided by a nonlinear moving horizon estimation strategy for the determination of the oxygen storage level of thecatalyst based on air fuel ratio sensors. 2005 Elsevier Ltd. All rights reserved.Keywords: Automotive three-way catalyst; Automotive catalyst control


خرید

شماره تماس پیامکی برای مواقع ضروری : 09010318948

برچسب ها : ترجمه مقاله کنترل چند هدف مبتنی بر مدل، برای یک کاتالیزور خودرو , ترجمه مقاله کنترل چند هدف مبتنی بر مدل، برای یک کاتالیزور خودرو, ترجمه مقاله کنترل چند هدف مبتنی بر مدل، برای یک کاتالیزور خودرو

  • ۹۵/۱۲/۱۸
  • فرهاد jj

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی