منبع مبانی و پیشینه نظری

دانلود انواع مبانی و پیشینه نظری,مرجع مبانی و پیشینه نظری

منبع مبانی و پیشینه نظری

دانلود انواع مبانی و پیشینه نظری,مرجع مبانی و پیشینه نظری

دانلود انواع مبانی و پیشینه نظری,مرجع مبانی و پیشینه نظری,

کلمات کلیدی

فصل دوم پایان نامه

پیشینه و فصل دوم پژوهش هوش هیجانی

مبانی نظری و پیشینه پژوهش نمایش درمانی

مبانی نظری و فصل دوم پژوهش خود کار آمدی

مبانی نظری پژوهش شکاف دیجیتالی (فصل دو)

مبانی نظری و پیشینه پژوهش مدل تعالی سازمانی EFQM

مبانی نظری و پیشینه پژوهش اضطراب رایانه

مبانی نظری و پیشینه پژوهش وفاداری مشتریان

مبانی نظری تحول در روانشناسی (پیشینه و فصل دو)

مبانی نظری و پیشینه پژوهش مدل اگزیم بانکها (مدل آمریکایی)

مبانی نظری و پیشینه پژوهش مسئولیت پذیری

مبانی نظری و پیشینه پژوهش کم توانی ذهنی کودکان

مبانی و پیشینه نظری سازگاری و نا سازگاری

مبانی نظری و پیشینه پژوهش خود متمایز سازی

مبانی نظری مهارت های زندگی (پیشینه و فصل دو)

مبانی نظری و پیشینه پژوهش حاکمیت شرکتی

مبانی نظری و پیشینه پژوهش مدیریت ریسک

مبانی نظری و پیشینه پژوهش تعارض والد فرزندی

مبانی نظری و پیشینه پژوهش مدیریت ارتباط با مشتری (CRM)

مبانی و پیشینه پژوهش فناوری اطلاعات و ارتباطات (ICT )

مبانی نظری فناوری اطلاعات در سازمان

پیشینه و مبانی نظری پژوهش آموزش پیش دبستانی

مبانی نظری و پیشینه پژوهش فراخنای توجه

مبانی نظری و پیشینه پژوهش نیازسنجی آموزشی

مبانی نظری و پیشینه پژوهش مدیریت فرهنگ سازمانی

مبانی نظری و پیشینه پژوهش فرهنگ سازمانی

پیشینه نظری شادکامی (فصل دوم)

مبانی نظری و پیشینه پژوهش تاب آوری

مبانی نظری و پیشینه پژوهش پیشرفت تحصیلی

مبانی نظری و پیشینه پژوهش بهره وری در سازمان

۱۷ مطلب در آبان ۱۳۹۵ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

مقاله استفاده از سیستمهای دینامیکی در مدل کنش بین فاکتورهای محیطی و اقتصادی در صنعت معدن

مقاله استفاده از سیستمهای دینامیکی در مدل کنش بین فاکتورهای محیطی و اقتصادی در صنعت معدن

خرید

 قسمتهایی از متن:

چکیده :

این مقاله نشان دهنده نمودار و کنشهای ریاضی بین محیط و سیاستهای اقتصادی حکومتی در رفتار طولانی مدت از سیستم پیچیده را شرح می دهد یعنی روابط داخلی حکومت در جریان سهام سرمایه گذاری معدنی می باشد. این مقاله بوسیله مدل شبیه سازی کامپیوتر در سیستمهای دینامیکی سنتی پیشرفت می کند.

تجزیه و تحلیل کمی داده های موجود  مدلی را در پیش روی ما قرار داده که در آن زمینه شبیه سازی پیشرفته وجود دارد ، فرضیه های اساسی بر مبنای متحدی مورد استفاده قرار می گیرند. در یک زمان فشرده مدل ، وسیله ای از گرفتن این فرضیات در محاسبه مکانی فراهم می آورد. فرضیاتی که پیش روی ماست در این راه، جای کمی برای سوء تعبیر و فراهم کردن یک مبنای سختی برای افزایش درک ساختار سیستم وا می گذارد. بوسیله بهتر درک کردن ساختار سیستم اثر سیاستهای قابل تحمل پیشرفت ممکن است طراحی و اجرا گردد.

  1. 1.   مقدمه و متدلوژی

رشد اقتصادی فرایند پیچیده ای می باشد . رشد اقتصادی ، دنباله ای برای یک سری طولانی و نازکی که ظاهراً ربطی به فعالیتها ندارند می باشد ، در زمینه های محیطی پیوسته فشاری در جهت رشد اقتصادی طرح ایجاد می شود . برای مثال : در ذخایر مواد معدنی باید بطور صریع تقاضا را رعایت کنیم .

...

2.2   هزینه پیدا کردن

هزینه پیدا کردن یا اکتشاف به هزینه های پائین تری از حصول اندازه اکتشاف در سایت اکتشاف مخصوص ( جواز کسب) و هزینه های فیزیکی حمل شده بر اکتشاف شکسته می شود . این فرض احتیاج گسترش مجوز کسب را با سطحی از فعالیتهای معدن در جزئیات کشور در آن زمان افزایش داده ، بازتابی در پیشرفت باقیمانده سایتهای اکتشافی می شود. هزینه ها از حمل فیزیکی بر روی اکتشاف وابسته به هزینه های کندن ( مته گذاری ) ، مقدار مهارتهای افرادی که کار میکنند ، که برابر احتیاجات به خوبی می باشد. برای مثال : هزینه های کندن به زمینه گسترده ای از زمین شناسی سطح و نزدیک سطح می باشد و آن عموماً بیشتر هزینه ای برای جستجوی خیلی جزئی ( پرت) یا محیطی در نواحی حساس می باشد. لازمه حفاظت محیطی از سوی کشور همچنین داشتن تماس رضایتمندی نیز در این زمینه هزینه در بر دارد.

3.2 ریسکهای شریک

اطلاعات ریسک شراکتی با جزئیات کشور برای کار گذاری معدن بین المللی قابل دسترس می باشد  مانند MEG ) ) این بوسیله شرکتهای معدنی در تشخیص شراکت ریسک با هر پتانسیل سرمایه گذاری مکانی مورد استفاده قرار می گیرد. یک شرکت معدنی با تشخیص نمونه ای شراکت ریسک با هر کشور و تماس با اهمیت در فاکتورهای این ریسک میباشد. این اهمیت بوسیله وضع شرکتها در ریسک و اهداف استراتژیک آن تعیین می شود (7) . بنابراین هر پتانسیل سرمایه گذاری مکانی ممکن است با نرخ متفاوتی بوسیله شرکتهای معدنی شخصی باشد [8] . شکل 6 سطح –بالی نمودار علی – حلقوی برای تصمیم " کجا جستجو شود " نشان داده شده است.

ادامه شکل 6 تعیین کننده تعریف و شرح دهنده قسمتی از موضوعات که در این فرایند تصمیم استفاده شده است . موضوعات مدارکی بوسیله دنباله های الگوئی می باشد.

اگر قیمت افزایش پیدا کند آنگاه فرصت سود نیز افزایش پیدا می کند . شکل 11 بیانگر فشارهای محکمی از عرضه مواد معدنی می باشد


خرید

دسته: پژوهش
فرمت فایل: doc
حجم فایل: 2201 کیلوبایت
تعداد صفحات فایل: 28

استفاده از سیستمهای دینامیکی در مدل کنش بین فاکتورهای محیطی و اقتصادی در صنعت معدن

درباره این فایل انتقادی دارید؟

راه های تماس با ما:

تماس با ما

شماره تماس : 09010318948

 


برچسب ها : مقاله استفاده از سیستمهای دینامیکی در مدل کنش بین فاکتورهای محیطی و اقتصادی در صنعت معدن , استفاده از سیستمهای دینامیکی در مدل کنش بین فاکتورهای محیطی و اقتصادی در صنعت معدن

  • فرهاد jj
  • ۰
  • ۰

مقاله زمین شناسی پزشکی (interdisciplinary science)

مقاله زمین شناسی پزشکی (interdisciplinary science)

خرید


قسمتهایی از متن:

"زمین شناسی پزشکی" علمی است که به بررسی ارتباط بین عوامل زمین شناسی با سلامت انسان ها و جانوران و تأثیر عوامل زیست محیطی بر پراکندگی جغرافیایی بیماری های مرتبط می پردازد.بنابراین زمین شناسی پزشکی موضوعی گسترده و پیچیده است که برای شناسایی، کاهش یا حل مشکلات موجود نیاز به ارتباط با رشته های مختلف علمی دارد.

فلزات و نافلزات اگر به مقادیر غیرطبیعی وارد بدن شوند منجر به بروز مشکلات قابل توجهی می گردند. گروهی از فلزات برای سلامتی ما سودمند و گروهی دیگر مضر هستند. فعالیت های انسانی (از هر نوع) باعث انتقال فلزات از جایگاه هایشان به مکان هایی می شود که در آینده برای سلامت انسان ها و جانوران مشکلاتی را به وجود خواهند آورند. این مشکلات در مکان هایی که بارندگی های اسیدی روند دسترس پذیری فلزات سنگین (مانند جیوه) و در نتیجه جذب آنها در زنجیره غذایی را تسهیل می کند، تشدید می شوند. به علاوه باران های اسیدی در این مکان ها باعث عدم دسترسی موجودات زنده به برخی از عناصر کم مقدار مانند سلنیم می شوند. ...

...

شواهد نشان می دهد که بسیاری از فلزات موجود در خاک انحلال ناپذیرند و جذب گیاهان نمی شوند. دسترس پذیری، جابجایی و سمیت فلزات نه تنها به حالات فیزیکی و شیمیایی فلز بستگی دارد بلکه به فاکتورهای محلی موجود در محیط نیز وابسته است. برای مثال، pH فاکتور تعیین کننده مهمی در دسترسی به فلزات موجود در خاک است. دسترس پذیری و جابجایی فلزاتی مانند روی، سرب، و کادمیم تحت شرایط اسیدی بسیار افزایش می یابد در حالیکه افزایش pH باعث کاهش دسترسی به آنها می شود. نوع خاک مثلا رسی یا ماسه ای و ویژگی های فیزیکی آن بر جابجایی فلزات در خاک تأثیر می گذارد. همچنین جانداران موجود در خاک بر انحلال پذیری، جابجایی و دسترس پذیری فلزات اثر گذارند. سمیت فلزات نیز به پارامترهای ویژه ای از قبیل حالت شیمیایی، گونه های مولکولی، اتمی و یونی، لیگاند، ظرفیت بافر و ظرفیت تبادلات یونی وابسته است برای مثال ترکیبات آلی جیوه و سرب سمی تر از فرم های غیرآلی هستند. وضعیت اکسایش نیز بر درجه سمیت مؤثر است مثلا کروم با ظرفیت 6 سمی تر از کروم با ظرفیت 3 است.

پایگاه ملی داده های علوم زمین کشور با هدف ارتقا این موضوع در میان متخصصین زمین شناسی، پزشکی، بهداشت و عموم مردم، مجموعه مطالعات سامان یافته ای را پیرامون تدوین بانک اطلاعاتی، گردآوری و اطلاع رسانی این موضوع در ایران و سایر نقاط جهان در دست انجام دارد. ...

...



خرید

دسته: پژوهش
فرمت فایل: doc
حجم فایل: 95 کیلوبایت
تعداد صفحات فایل: 29

مقاله زمین شناسی پزشکی (interdisciplinary science)

درباره این فایل انتقادی دارید؟

راه های تماس با ما:

تماس با ما

شماره تماس : 09010318948

 



برچسب ها : مقاله زمین شناسی پزشکی (interdisciplinary science) , زمین شناسی پزشکی , interdisciplinary science

  • فرهاد jj
  • ۰
  • ۰

مقاله تعیین مشخصات خاک (ژئوتکنیک)

مقاله تعیین مشخصات خاک (ژئوتکنیک)

خرید


بخشهایی از متن:

مقدمه

در رشته مکانیک خاک و مهندسی پی یا ( ژئوتکنیک ) ، تعیین مشخصات خاک تعریفی از چگونگی رفتار و ویژگیهای خاک از اهمیت زیادی برخوردار است . در کارهای عمومی که غالباً با خاک سروکار داشته و مجبور به تصرف در وضعیت موجود آن هستیم ، لازم است توانایی خاک برای تحمل بارهای وارده از سوی ما و نیز قابلیت آن به عنوان یک مصالح در روبرو شدن با حالات و شرایط متفاوت مورد بررسی و ارزیابی قرار گیرد . تمام این مطالب ما را به تعریف آزمایشهایی برای تعیین خواص مکانیکی و مقاومتی خاک و نیز احیاناً ویژگیهای فیزیکی آن رهنمون می سازد کشورهای مختلف سعی کرده اند آزمایشهای لازم را بصورتی ثابت تعریف کنند تا قابل استفاده در محلهای مختلف باشد و بتوان از نتایج آن برای مقایسه و نیز انجام کارهای پژوهشی سود و نیز از خطاهای دستگاهی و ... احتراز جست . اکنون تقریباً این آزمایشها به صورت ثابتی تعیین شده اند ، اگر چه ، پیشرفت تکنیک حساسیت ، دقت و یا سرعت آنها افزایش یافته است ولی تغییرات زیادی پیدا نکرده اند . البته ممکن است برای موارد خاصی ، آزمایشهای خاصی نیز ابداع شود . به هر حال در این کتاب با توجه به نیازهای پروژه های عمرانی درگیر با خاک بهتعیین ویژگیهای مقاومتی خاک ، آزمایشهایی ذکر شده است . این آزمایشها عمدتاً آزمایشگاهی و بنابراین کوچک مقیاس بوده و برروی نمونه های کوچکی از خاک انجام شده و مشخصات لازم را تعیین می کنند . در کنار این آزمایشها ، آزمایشهای صحرایی نیز وجود دارند که در پروژه های مهم و حساس وجود آنها ناگزیر و به طور کلی نتایج اطمینان بخش تری را به ما خواهند داد .

هر چند هزینه انجام آنها قابل مقایسه با نمونه ها‌ی آزمایشگاهی نیست .

در این کتاب دانشجو با این آزمایشها آشنا خواهد شد و با تمرین و انجام آنها به توانایی نسبتاً خوبی در انجام آزمایش و تحلیل نتایج آن دست خواهد یافت . البته دانشجو باید چگونگی استفاده از این نتایج را در امر طراحی نیز بیاموزد . کتب نظری مکانیک خاک و مهندسی «‌پی » تا حدود زیادی وی را در این امر یاری خواهند کرد. ....

...

توده ویژه (چگالی )

مقدمه

مقصود از توده ویژه خاک معمولاً توده ، ویژه دانه های ( قسمت جامد) خاک است توده ویژه  به صورت زیر تعریف می شود:

(1-3)

وزن مخصوص جامد وزن مخصوص آب/

دامنه تغییرات  برای چند نوع خاک در جدول 1-3 آمده است روش تعیین  که در این بحث ذکر می شود برای خاکهایی است که از 75/4 میلی متر ( الک نمره 4) کوچکترند.

جدول 1-3 دامنه تغییرات  برای چند نوع خاک

خاک


ماسه

67/2-63/2

سیلت

7/2-65/2

رس و رس سیلت دار

9/2-67/2

خاک آلی

کمتر از 2

وسایل آزمایش

1-  بطری حجم سنج (ml500)

2-  دماسنج

3-  ترازوی حساس تا 1/0 گرم

4-  آب مقطر

5-  چراغ شعله با پایه ( یا پمپ خلاء یا مکش )

6-  ظروف تبخیر

7-  کاردک

8-  بطری پلاستیکی

9-  گرمکن

روش آزمایش

1-  بطری حجم سنج را با دقت تمیز کرده و آن را خشک می کنیم

2-  بطری مزبور را با آب مقطر عاری از هوا تا علامت ml500 به دقت پر می کنیم ( انتهای هلالی آب باید روی عدد ml500 قرار گیرد )

3-  وزن بطری و آب داخل آن را اندازه می گیریم .

4-  دماسنج را داخل بطری کرده و دمای آب را اندازه می گیریم

5-  تقریبا، 100 گرم خاک خشک را داخل ظرف تبخیر قرار می دهیم .

...



خرید





دسته: پژوهش
فرمت فایل: doc
حجم فایل: 200 کیلوبایت
تعداد صفحات فایل: 28

مقاله تعیین مشخصات خاک (ژئوتکنیک)

درباره این فایل انتقادی دارید؟

راه های تماس با ما:

تماس با ما

شماره تماس : 09010318948

برچسب ها : مقاله تعیین مشخصات خاک (ژئوتکنیک) ,دانلود تعیین مشخصات خاک (ژئوتکنیک)


  • فرهاد jj
  • ۰
  • ۰

مقاله کاربرد ژئوفیزیک در صنعت نفت

مقاله کاربرد ژئوفیزیک در صنعت نفت

خرید

قسمتهایی از متن:

ژئوفیزیک:

کاوش ژئوفیزیکی فن جستجوی ذخائر پنهان شده ئیدروکربورها ( نفت و گاز ) یا کانیهای سودمند به کمک اندازه گیریهای فیزیکی از سطح زمین است. معمولاً این اندازه

گیریها اطلاعاتی از خواص فیزیکی ماده داخل زمین به دست می دهد که چون بطور مناسب مناسب تعبیر و تفسیر شوند، می توانند در تعیین محل ذخایر کانیها که ارزش اقتصادی دارند، مورد استفاده قرار گیرند.

برای اینکه اطلاعات جمع آوری شده از اندازه گیریهای ژئوفیزیکی مفید و موثر واقع شوند باید با اصلاح و زبان زمین شناسی بیان گردند، به عبارت دیگر باید از آنها تصویری ساخته شود که زمین شناسی می سازد. اعتبار تصویری که بدین نحو به دست می آید، در حالی که برای بعضی از روشهای ژئوفیزیکی مهمتر و ارزنده تر از سایر آنهاست، تابع کیفیت اطلاعات و مهعارت ابزار شده در تعبیر و تفسیر می باشد. از زمانیکه ژئوفیزیک برای اولین بار در اکتشافات به کار برده شد، دستگاه های اندازه گیری و تکنیک ها و روشهای تعبیر و تفسیر اطلاعات نیز پیوسته در حال تکامل بوده و بهتر شده اند. این بهبود ها را در حقیقت باید بهره کامل تکنولوژی در حال رشد سریع دانشت. با اینهمه میزان کشفیاتی که به ژئوفیزیک نسبت داده می شود، در طی چند دهه گذشته ثابت مانده و از سالهای اول دهه 1950 روبه کاهش گذارده است. روشهای ژئوفیزیکی موثرتر شده اند اما شایستگیهای روز افزون آنها با افزایش مشکل پیدا کردن نفت و کانیهای جدید کاملاً همگام نبوده اند. زیرا منابع سهل التشخیص در هر زمان به طور تصاعدی و مداوم پیدا و بهره برداری شده اند. ژئوفیزیکدانها در حال حاضر با مسئله یاس آور و در عین حال محرکی مانند تند تند دویدن و دست آخر در جای اولیه خود باقی ماندن، مواجهند. از پایان جنگ جهانی دوم گسترش حائز اهمیتی در تحقیقات ژئوفیزیکی و توسعه در جهت بهبود تکنیک ها بمنظور نگهداری نفت کانیهای مورد نیاز جهان بوجود آمده است. ...

...

1-6- تاریخچه مختصر روشهای ژئوفیزیکی:

قدیمی ترین کاربرد ژئوفیزیک عملی در پژوهشهای کانیهای مغناطیسی بویژه سنگهای آهن مربوط به چند قرن قبل است. روشهای الکتریکی، در پژوهش فلزات پایه در خلال قرن 19 وارد عمل گردیده است. کاربرد ژئوفیزیک در اکتشاف نفت فقط 35 سال تاریخ دارد. اما حجم فعالیت در این زمینه در حال حاضر بیش از حجم فعالیت در ژئوفیزیک کانی است. تکنیک های انکسار امواج لرزه ای و گرانی سنجی در کاوش نفت با تاکید بخصوص روی اولی، به حد وفور مورد استفاده بوده اند.

کاربرد اولیه ژئوفیزیک در اکتشاف کانی:

با وجود اینکه روشن است که عقربه مغناطیسی در کشور سوئد خیلی زودتر از سال 1640 در کاوش سنگهای آهن بکار رفته است؛ معذاتا سال 1870 دستگاه مخصوصی وجود نداشت تا اینکه دستگاه مخصوص برای چنین منظورها رواج پیدا کرد. عقربه مغناطیسی این دستگاه که به نام عقربه مغناطیسی معدن یاب سوئدی تالن و تیبرگ معروف می باشد طوری معلق است که می تواند حول دو محور افقی و قائم بچرخد. عقربه مغناطیسی معدن یاب آمریکایی که برای بار اول در سال 1860 معمول شد. مشابه دستگاه سوئدی بوده. در سال 1880 برای یک بررسی مغناطیسی در نیوجرسی بکار برده شد. بعدها اصلاح شده این دستکاه بطور خیلی فراوان در قرن 19 در میشیگان مورد استعمال قرار گرفت.


خرید

دسته: پژوهش
فرمت فایل: doc
حجم فایل: 18 کیلوبایت
تعداد صفحات فایل: 27

مقاله کاربرد ژئوفیزیک در صنعت نفت

درباره این فایل انتقادی دارید؟

راه های تماس با ما:

تماس با ما

شماره تماس : 09010318948

 


برچسب ها : مقاله کاربرد ژئوفیزیک در صنعت نفت , کاربرد ژئوفیزیک در صنعت نفت

  • فرهاد jj
  • ۰
  • ۰

مقاله تعریف خاک و عوامل فرسایش خاکها

مقاله تعریف خاک و عوامل فرسایش خاکها

خرید

بخشهایی از متن:

دید کلی

خاک‌ها مخلوطی از مواد معدنی و آلی می‌باشند که از تجزیه و تخریب سنگ‌ها در نتیجه هوازدگی بوجود می‌آیند که البته نوع و ترکیب خاک‌ها در مناطق مختلف بر حسب شرایط ناحیه فرق می‌کند. مقدار آبی که خاک‌ها می‌توانند بخود جذب کنند. از نظر کشاورزی و همچنین در کارخانه‌های راه‌سازی و ساختمانی دارای اهمیت بسیاری است که البته این مقدار در درجه اول بستگی به اندازه دانه‌های خاک دارد.

هرچه دانه خاک ریزتر باشد، آب بیشتری را به خود جذب می‌کند که این خصوصیت برای کارهای ساختمان‌سازی مناسب نیست. بطور کلی خاک خوب و حد واسط از دانه‌های ریز و درشت تشکیل یافته است. تشکیل خاک‌ها به گذشت زمان ، مقاومت سنگ اولیه یا سنگ مادر ، آب و هوا ، فعالیت موجودات زنده و بالاخره توپوگرافی ناحیه‌ای که خاک در آن تشکیل می‌شود بستگی دارد.

عوامل موثر در تشکیل خاک

سنگ‌های اولیه یا سنگ مادر

کمیت و کیفیت خاک‌های حاصل از سنگ‌های مختلف اعم از سنگهای آذرین ، رسوبی و دگرگونی به کانی‌های تشکیل دهنده سنگ ، آب و هوا و عوامل دیگر بستگی دارد. خاک حاصل از تخریب کامل سیلیکاتهای دارای آلومینیوم و همچنین سنگهای فسفاتی از لحاظ صنعتی و کشاورزی ارزش زیادی دارد. در صورتیکه خاک‌هایی که از تخریب سنگ‌های دارای کانی‌های مقاوم (از قبیل کوارتز و غیره) در اثر تخریب شیمیایی پدید آمده‌اند و غالبا شنی و ماسه‌ای می‌باشند فاقد ارزش کشاورزی می‌باشند. ...

...

پوشش گیاهی

درختان جنگلی و مرتع موثرترین عوامل محافظ خاک در مقابل فرسایش هستند. نباتات زراعی اثر محافظتی کمتری دارند، ولی این امر در نباتات مختلف یکسان نیست. نباتاتی مانند جو و گندم پوشش نسبتا کافی برای خاک فراهم می‌کنند.

ماهیت خاک

از بین خواص فیزیکی خاک موثر در میزان فرسایش مهمترین آنها قابلیت نفوذ خاک و ثبات ساختمانی خاک است. قابلیت نفوذ خاک به عواملی مانند ثبات ساختمانی ، بافت ، نوع رس ، عمق خاک و وجود لایه‌های غیر قابل نفوذ بستگی دارد. ثبات ساختمانی ذرات خاک سبب می‌شود که علی‌رغم هرزروی سطح آب فرسایش زیادی صورت نگیرد.

نحوه کنترل فرسایش آبی

روشهای مختلفی برای کاهش یا کنترل فرسایش آبی می‌توان بکار برد:
بطور کلی هر اقدامی مانند شخمهای سطحی و عمقی و اضافه کردن مواد آلی خاک که قدرت جذب آبی خاک را افزایش دهد، هدر رفتن سطحی آب را کاهش می‌دهد.

انتخاب نوع نباتات زراعی در کنترل فرسایش اثر زیادی دارد.

بالا نگه داشتن سطح حاصلخیزی خاک خود یک نوع عمل محافظتی در مقابل فرسایش است، زیرا تحت این شرایط رشد زیاد نباتات ، علاوه بر بهتر نمودن قابلیت نفوذ آب خاک ، پوشش گیاهی و مواد آلی خاک را بطور قابل ملاحظه افزایش می‌دهند.

با دقت در انتخاب روشهای کشت و زرع و نحوه انجام آنها می‌توان با فرسایش خاک مبارزه کرد. در صورتی که شیب زمین تا مسافت زیادی ادامه داشته باشد، بهتر است که نباتات کرتی مانند ذرت با نباتات پوششی مثل گندم و جو بطور یک در میان کشت شوند، تا بدین وسیله از شتاب گرفتن آب جلوگیری شود. این روش کشت را که اصطلاحا کشت نواری گویند، اثرات کاملا مثبتی در حفاظت خاک داشته است.

فرسایش بادی

تخریب خاک از طریق فرسایش بادی بیشتر در مناطق خشک صورت گرفته و گاهی در مناطق مرطوب هم اتفاق می‌افتد. ...

...


خرید

دسته: پژوهش
فرمت فایل: doc
حجم فایل: 215 کیلوبایت
تعداد صفحات فایل: 20

تعریف خاک و عوامل فرسایش خاکها

درباره این فایل انتقادی دارید؟

راه های تماس با ما:

تماس با ما

شماره تماس : 09010318948

 


برچسب ها : مقاله تعریف خاک و عوامل فرسایش خاکها , دانلود مقاله عوامل فرسایش خاک

  • فرهاد jj
  • ۰
  • ۰

تحقیق نمونه زمین لرزه های دستگاهی

تحقیق نمونه زمین لرزه های دستگاهی

خرید

قسمتهایی از متن:


9 نوامبر 1904، کلات نادری ( Ms=604 )

روزنامه ایران سلطانی ( سال 57- شماره 17 ) در تاریخ 14 رمضان 1322 قمری – 22 نوامبر 1904 ، در شرح حوادث ایالت خراسان و سیستان می نویسد: روز چهار شنبه غره رمضان دو مرتبه زلزله شدیدی حادث شد. ولی بحمدالله خرابی و خسارتی وارد نیامده است. این جنر شرح این زمینلرزه در مشهد است.

Atlas این زمینلرزه را در ساعت 03:28 (GMT ) با بزرگی 3.6 M و شدت Io=8-9 با او مرکز 36.6N-59.43 در 38 کیلومتری شمال – شمال باختر مشهد حد فاصل مشهد و چناران   ( با ذکر خطا) گزارش کرده است.

امبرسز وملویل ( 1982) این زمینلرزه را در ساعت 03:28 (GMT) با بزرگی 6.4 Ms ،شدت 3 ( مخرب) و شعاع دریافت پذیری 430 کیلومتر با رومرکز مهلرزه ای 36.94N-59.FFE 70 کیلومتری شمال مشهد و  7 کیلومتری کلات نادری گزارش کرده اند.

( 2001) Amraseys  ‌ مختصات رومرکز مهلرزه ای این زمینلرزه را به 34.10N-59.65E  تصحیح کرده است که این نقطه در 15 کیلومتری شمال باختر کلات و 25 کیلومتری جنوب kaahkka ( قهقهه) در حاشیه مرز ایران و ترکمنستان قرار می گیرد. ...

...

زمینلرزه 17-4-1936 در Atlas

19 دسامبر 1939،( Ms=5.6)

این زمینلرزه در ساعت 03:23 به وقت بین الملل  (GMT ) با بزرگی Ms5.6 ، mb 6.0 و رومرکز دستگاهی 38.36N-57.34E گزارش شده است ( امبرسز و ملویل، 1982، Now &oozi ) . رومرکز تعیین شده در 10 کیلومتری جنوب باختر با خاردن ( ترکمنستان) و در راستای گسل اصلی کپه داغ قرار می گیرد. رومرکز ISS
(38.60N-57.20E) نیز در 27 کیلومتری شمال باختر با خاردن قرار می گیرد.

Altas این زمینلرزه را با بزرگی Ms5.5 و رومرکز 37.80N-57.70E در 74 کیلومتری جنوب – جنوب خاور باخاردن  در جنوب رباط گزارش کرده است. اطلاعات مهلرزه ای زیادی از این رویداد در دست نیست، لرزه به شدت در گرماب حس شده است

(Ambrasey et at,1961 ) روزنامه اطلاعات مورخ 29 شهریور 1318 می نویسد: در حدود ساعت 6 صبح سه شنبه 27 شهریور زلزله نسبتاً شدیدی در باجگیران و شیروان رخ داده ولی صدمه و خسارتی وارد نشده است. فاصله مستقیم باجگیران و با خاردن در حدود 128 کیلومتر است، با توجه به بزرگی زمینلرزه و شدت آن در باجگیران، شیرواان و گرماب، رومرکز احتمالاً در حد فاصل باجگیران و باخاردن ( در نزدیکی رومرکز Atlas ) قرار داشته است. ...

...

توجه! ممکن است هنگام کپی متن از فایل ورد بر روی سایت برخی متون بهم ریختگی پیدا کرده باشد.


خرید

دسته: پژوهش
فرمت فایل: doc
حجم فایل: 21 کیلوبایت
تعداد صفحات فایل: 38

تحقیق نمونه هایی از زمین لرزه های دستگاهی

درباره این فایل انتقادی دارید؟

راه های تماس با ما:

تماس با ما

شماره تماس : 09010318948

برچسب ها : تحقیق نمونه زمین لرزه های دستگاهی , نمونه هایی از زمین لرزه های دستگاهی

  • فرهاد jj
  • ۰
  • ۰

مبانی و پیشینه نظری روانشناسی هوش و تعاریف و نظریه آن

برچسب ها : مبانی و پیشینه نظری روانشناسی هوش و تعاریف و نظریه آن , نظریه های هوش , تفاوتهای فردی و گروهی تواناییهای ذهنی , معیارهای مختلف در تعریف هوش , فصل دوم پایان نامه هوش

مبانی و پیشینه نظری روانشناسی هوش و تعاریف و نظریه آن 


خرید


تعاریف هوش:

2-3-2- معیارهای مختلف در تعریف هوش 

3-3-2- نظریه های هوش:

4-3-2- تفاوتهای فردی و گروهی تواناییهای ذهنی: 

5-3-2- محیط اطلاعاتی غنی‌تر توان کلامی بیشتر:

6-3-2- رشد واژگان در کودکان پیش دبستانی

7-3-2- کمک کردن به رشد زبان در اوایل کودکی:

8-3-2- معنی شناسی:

9-3-2- مهارت های اصلی مورد نیاز در زبان آموزی :

الف : گفتن و شنیدن

پیشینه پژوهش:  

1-4-2- پژوهش داخلی:

2-4-2- پژوهش خارجی:

منابع داخلی و خارجی:


تعاریف هوش:

 بیش از دو هزار سال پیش، افلاطون در کتاب "جمهوریت"، هوش را تعیین‌کننده اصلی جایگاه سیاسی و اجتماعی افراد تعریف کرد. اما مطالعه علمی هوش، از قرن نوزدهم با ایده‌ تفاوت‌های فردی در علم ژنتیک و تکامل آغاز شد. روان‌شناسان معتقدند هیچ شاخه‌ای از روان‌شناسی به اندازه مطالعه و ارزیابی هوش در بهزیستی انسان موثر نبوده است(اسماعیلی و گودرزی،1386،ص6). هوش یعنی چه؛ کلمه‌ای که در روز ده‌ها بار به‌کار برده می‌شود، اما تعریف کردنش بسیار دشوار است. دشواری تعریف هوش از اینجا ناشی می‌شود که مفهوم آن بر واقعیت بسیار پیچیده‌ای منطبق می‌شود و تحت جنبه‌های بسیار متفاوتی تجلی می‌کند. محققان قدیمی، هوش را یک عامل عمومی یا خصیصه‌ای می‌دانستند که در قالب طیف وسیعی از رفتارها نمایان می‌شود. اما روان‌شناسان بعدی اظهار داشتند که هوش، مجموعه‌ای از توانایی‌های نسبتا مستقل است. در دیدگاه اول، اشخاص بسیار باهوش از بسیاری جهات بر دیگران برتری داشتند در حالی که در دیدگاه دوم، ممکن بود اشخاص هوش منطقی بالایی داشته ولی هوش هنری آنان در سطح پایینی باشد. نکته مورد اختلاف دوم، قضیه وراثتی و تغییرناپذیر بودن هوش یا محیطی بودن و اصلاح‌پذیری آن است(جودیت و ارتور،1379،ص110). هر چند که مفهوم هوش ممکن است در نزد افراد مختلف معانی متفاوتی داشته باشد،با این حال وقتی که صحبت از هوش به میان می آید، بلافاصله نوعی توانایی ذهنی را در انسان زنده می کند. اگرچه در میان تعدادی دانش آموزکه یک کلاس درس را تشکیل می دهند تفاوت های فراوانی مشاهده می شود، اما وقتی که صحبت از دلیل موفقیت سرشار بعضی از آنان و عدم پیشرفت کافی تعدادی دیگر به میان می آید، مهمترین علتی که به ذهن می رسد تفاوت هوشی آنان است. ممکن است ماهیت دقیق هوش کاملا شناخته نباشد و مردم نتوانند آن را تعریف کنند، اما هر کسی برای خود تصور نسبتاً روشنی از آن دارد(سیف،1382). به‌طور کلی می‌توان هوش را به صورت زیر تعریف کرد: توانایی سازگاری آگاهانه و فعال با موقعیت‌های تازه یا نسبتا تازه‌ای که فرد باید با آنها روبرو شود. از آنجا که این موقعیت‌ها ماهیت و پیچیدگی بسیار متغیری دارند، بنابراین می‌توان پیش‌بینی کرد که انواع هوش نیز باید همان تنوع و پیچیدگی را داشته باشند. زیرا به کمک انواع سازگاری‌هاو آزمون‌هایی که برای ارزشیابی عینی این سازگاری‌ها ساخته می‌شوند، تعریف می‌گردند(گنجی،1376،ص168).

...

1-4-2- پژوهش داخلی:

-    سالاری (1382) در پژوهشی تحت عنوان  تاثیر قصه‌گویی بر خزانه لغات کودکان 3 تا 6 سال با هدف بررسی تاثیر قصه‌گویی بر دایره واژگانی کودکان انجام گرفته است. این تحقیق که به صورت میدانی انجام گرفته نشان می‌دهد قصه‌گویی بر خزانه لغات کودکان تاثیر دارد و در عین حال متغیر سن را نیز در این تاثیر دخیل دانسته‌است. ولی جنسیت را عامل تاثیرگذاری نمی‌داند. در این پژوهش ذخیره واژگانی مهم بوده و ارزیابی شده است و نه تنها واژه‌های به‌کارگرفته شده توسط آزمون شونده‌ها مهم بوده است بلکه واژه‌های قابل فهم نیز ملاک قرار گرفته است. ...

...

2-4-2- پژوهش خارجی:

-    براساس تحقیقی ستولت وهمکارنش (2007)  تحت عنوان رشد واژگان با قصه گویی ،در کودکان 4و5ساله انجام داده است قصه گویی را یک عامل پیش بینی کننده قوی از عملکردهای زبانی در حوزه صرفی ونحوی است می توان گفت که محدودیت در خزانه واژگان اولیه می تواند منجر به محدودیت در حوزه های دیگر زبانی  شود.

-    گونگو (2008) "به بررسی اثر روشهای نمایشی وسنتی در استفاده از استرا تژیهای خواندن ودرک دانش" در دانش آموزان مدارس ابتدایی بود. روش نیمه تجربی با طرح پیش آزمون و پس آزمون با دو گروه کنترل و آزمایش بود ودو گروه در مدارس ابتدایی در شهر ازمیر ترکیه بودند تجزیه وتحلیل اطلاعات نشان داد که با توجه  با استفاده از استراتژی های خواندن روشهای نمایشی مؤثرتر از روشهای سنتی است. ...

...



خرید

دسته: مبانی و پیشینه نظری
فرمت فایل: doc
حجم فایل: 33 کیلوبایت
تعداد صفحات فایل: 23

مبانی و پیشینه نظری روانشناسی هوش و تعاریف و نظریه آن

درباره این فایل انتقادی دارید؟

راه های تماس با ما:

تماس با ما

شماره تماس : 09010318948


برچسب ها : مبانی و پیشینه نظری روانشناسی هوش و تعاریف و نظریه آن , نظریه های هوش , تفاوتهای فردی و گروهی تواناییهای ذهنی , معیارهای مختلف در تعریف هوش , فصل دوم پایان نامه هوش



سایر محصولات

  •   دریافت مستقیم مبانی نظری و پیشینه پژوهش پیشرفت تحصیلی( فصل دو)
  •   دریافت مستقیم فصل دوم مبانی نظری و پیشینه پژوهش پیشرفت تحصیلی
  •   دریافت مستقیم پژوهش و مبانی نظری پیشرفت تحصیلی (فصل دوم پژوهش)
  •   دریافت مستقیم پیشینه پژوهش و مبانی نظری تاب اوری (فصل دو)
  •   دریافت مستقیم فصل دوم مبانی نظری و پیشینه پژوهش تاب اوری
  •   دریافت مستقیم مبانی نظری تاب اوری (فصل دوم پژوهش)
  •   دریافت مستقیم پیشینه پژوهش و مبانی نظری تعارضات زناشویی (فصل دو)
  •   دریافت مستقیم مبانی نظری و پیشنه پزوهش تعارضات زناشویی (فصل دو)
  •   دریافت مستقیم پیشینه پژوهش و مبانی نظری تعهد سازمانی (فصل دو)
  •   دریافت مستقیم فصل دوم مبانی نظری و پیشینه پژوهش تعهد سازمانی
  •   دریافت مستقیم پیشینه پژوهش و مبانی نظری تفکر انتقادی (فصل دو)
  •   دریافت مستقیم پیشینه پژوهش و مبانی نظری تنظیم شناختی هیجان
  •   دریافت مستقیم مبانی نظری و پیشینه پژوهش جهت گیری مذهبی (فصل دو)
  •   فایل حساسیت زدایی از طریق حرکات چشم و پردازش مجدد[1] (درمان با روش EMDR)
  •   دریافت مستقیم پیشینه پژوش و مبانی نظری حمایت اجتماعی (فصل دو)
  •   دریافت مستقیم فصل دوم مبانی نظری و پیشینه پژوهش حمایت اجتماعی
  •   دریافت مستقیم پیشنه پژوهش و مبانی نظری خلاقیت (فصل دو)
  •   دریافت مستقیم مبانی و پیشینه نظری یادگیری الکترونیکی (فصل ذوم پایان نامه)
  •   دریافت مستقیم مبانی و پیشینه نظری درمانهای هیپنوتراپی (فصل دوم پایان نامه)
  •   دریافت مستقیم مبانی و پیشینه نظری یادگیری (فصل دوم پایان نامه)
  •   دریافت مستقیم مبانی نظری هویت و هویت یابی (پیشینه و فصل دوم پایان نامه)
  •   دریافت مستقیم مبانی و پیشینه نظری هویت و نحوه شکل گیری آن (فصل دوم پایان نامه)
  •   دریافت مستقیم مبانی و پیشینه نظری هوش هیجانی - فصل دو پایان نامه
  •   دریافت فصل دوم پایان نامه هوش هیجانی و دیدگاه های آن « مبانی نظری و پیشینه »
  •   دریافت مستقیم مبانی نظری پایان نامه هوش هیجانی = پیشینه و فصل دو
  •   دریافت مستقیم پیشینه نظری پایان نامه هوش هیجانی
  •   مبانی و پیشینه نظری روانشناسی هوش و تعاریف و نظریه آن
  •   مبانی و پیشینه نظری هوش معنوی
  •   مبانی نظری و پیشینه هوش معنوی
  •   مبانی نظری هوش معنوی « پیشینه و فصل دوم پایان نامه »
  •   مبانی و پیشینه نظری هوش اخلاقی (فصل دوم پایان نامه)
  •   مبانی و پیشینه نظری ویژگیهای شخصیت (فصل دو پایان نامه)
  •   مبانی نظری و پیشینه شخصیت و ویژگیهای شخصیتی و نظریه­ های شخصیت
  •   مبانی و پیشینه نظری مسئولیت پذیری (فصل دوم پایان نامه)
  •   مبانی و پیشینه نظری ارزیابی عملکرد
  •   مبانی و پیشینه نظری بهره وری سازمانی
  •   مبانی و پیشینه نظری بهره وری
  •   مبانی و پیشینه نظری اثر بخشی سازمانی (فصل دوم پایان نامه)
  •   پیشینه پژوهش اختلالات خلقی (فصل دو)
    • فرهاد jj
    • ۰
    • ۰

    مبانی و پیشینه نظری هوش معنوی

    برچسب ها : مبانی و پیشینه نظری هوش معنوی , پیشینه پژوهش هوش معنوی , فصل دوم پایان نامه

    مبانی و پیشینه نظری هوش معنوی
    خرید

    مبانی و پیشینه نظری هوش معنوی

    در 32 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت docx

    توضیحات: فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد (پیشینه و مبانی نظری پژوهش)

    همراه با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو پایان نامه

    توضیحات نظری کامل در مورد متغیر

    پیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه

    رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب

    منبع : انگلیسی وفارسی دارد (به شیوه APA)

    نوع فایل: WORD و قابل ویرایش با فرمت docx 

    قسمتهایی از متن مبانی نظری و پیشینه

    مبانی هوش معنوی

    توجه به بعد معنوی انسان در عصر جدید به گونه ای است که دانشمندان و به ویژه کارشناسان سازمان جهانی بهداشت انسان را موجودی زیستی، روانی، اجتماعی و معنوی تعریف می کنند در راستای این جهت گیری معنوی و به موازات بررسی رابطه ی بین دین و معنویت و دیگر مولفه های روان شناختی گروهی از پژوهشگران درصدد تعریف مفاهیم جدیدی در ارتباط با دین و معنویت بودندبه موازات این جریان، گاردنر (1999) مفهوم هوش معنوی را در ابعاد مختلف مورد نقد و بررسی قرار داد و پذیرش این مفهوم ترکیبی معنویت و هوش را به حالت چالش کشید. هوش معنوی موضوع جالب و جدیدی است که مطالب نظری و نیز یافته های پژوهشی و تجربی در مورد آن بسیار اندک است. (سهرابی 1385).

    تعریف هوش

    هوش به عنوان یک توانایی شناختی در اوایل قرن بیستم توسط آلفرد بینه مطرح شد. او همچنین آزمونی را برای اندازه گیری میزان بهره ی هوشی افراد ابداع کرد. بعد ها لویس ترمن و دیوید و کسلر آزمون های جدیدی را ساختند. در دو دهه اخیر مفهوم هوش به حوزه های دیگری مانند هوش هیجانی، هوش طبیعی، هوش وجودی و هوش معنوی گسترش یافته است. علاوه بر این هوش به عنوان یک توانایی کلی محسوب نمی گردد. بلکه به عنوان مجموعه ای از ظرفیت های گوناگون در نظر گرفته می شود. هوش داری تعاریف گوناگون می باشد. در یک تعریف نسبتا جامع، هوش را می توان ظرفیت یادگیری دانش کسب شده و توانایی سازش یافتگی با محیط دانست. (سهرابی،1385). ...

    ....

    تحقیقات انجام شده در خارج از کشور

    هارلی و هارمن (1993) به این نتیجه رسیدند که کارکنانی که احساس میکنند سازمانشان به آنها یک حس نیرومندی از وابستگی و حس حقیقی ازهدف ارائه میدهد، در کار خود خلاق تر و نوآورتر و رشد  وجود دارد.

    مک نایت و میلیمان (1994) ارتباط علَی بین معنویت و افزایش نوآوری در محیط کار در تحقیقات تکمیلی خود نشان داد که رابطه مثبت بین معنویت با افزایش رضایتکارکنان، تلاش، مشارکت و همکاری، خلاقیت و عملکردوجود دارد.

    بر طبق گفته گیبونس (1998) گرایش رهبری معنوی به افزایش توانمند سازی کارکنان است که به وسیله ایجاد شجاعت و اعتماد به نفس در رقابت ایجاد می‌شود.

    گی بنز (2000) از انجام یک فرا تحلیل از تحقیقات صورت گرفته در زمینه معنویت چنین بیان میکندهرچند معنویت در کار، مفهومی فلسفی و فردی عمیقی را در خود دارد، با وجود این، تقریباً «تمام تعاریف علمی در این زمینه اذعان دارند که معنویت درکار برگیرنده و مفهومی از احساس تمامیت و به هم پیوستگی در کار و درک ارزشهای عمیق در کار است. ...

    ...



    خرید

    دسته: مبانی و پیشینه نظری
    فرمت فایل: doc
    حجم فایل: 56 کیلوبایت
    تعداد صفحات فایل: 32

    مبانی و پیشینه نظری هوش معنوی

    درباره این فایل انتقادی دارید؟

    راه های تماس با ما:

    تماس با ما

    شماره تماس : 09010318948



    برچسب ها : مبانی و پیشینه نظری هوش معنوی , پیشینه پژوهش هوش معنوی , فصل دوم پایان نامه


    سایر محصولات

  •   دریافت مستقیم مبانی نظری و پیشینه پژوهش پیشرفت تحصیلی( فصل دو)
  •   دریافت مستقیم فصل دوم مبانی نظری و پیشینه پژوهش پیشرفت تحصیلی
  •   دریافت مستقیم پژوهش و مبانی نظری پیشرفت تحصیلی (فصل دوم پژوهش)
  •   دریافت مستقیم پیشینه پژوهش و مبانی نظری تاب اوری (فصل دو)
  •   دریافت مستقیم فصل دوم مبانی نظری و پیشینه پژوهش تاب اوری
  •   دریافت مستقیم مبانی نظری تاب اوری (فصل دوم پژوهش)
  •   دریافت مستقیم پیشینه پژوهش و مبانی نظری تعارضات زناشویی (فصل دو)
  •   دریافت مستقیم مبانی نظری و پیشنه پزوهش تعارضات زناشویی (فصل دو)
  •   دریافت مستقیم پیشینه پژوهش و مبانی نظری تعهد سازمانی (فصل دو)
  •   دریافت مستقیم فصل دوم مبانی نظری و پیشینه پژوهش تعهد سازمانی
  •   دریافت مستقیم پیشینه پژوهش و مبانی نظری تفکر انتقادی (فصل دو)
  •   دریافت مستقیم پیشینه پژوهش و مبانی نظری تنظیم شناختی هیجان
  •   دریافت مستقیم مبانی نظری و پیشینه پژوهش جهت گیری مذهبی (فصل دو)
  •   فایل حساسیت زدایی از طریق حرکات چشم و پردازش مجدد[1] (درمان با روش EMDR)
  •   دریافت مستقیم پیشینه پژوش و مبانی نظری حمایت اجتماعی (فصل دو)
  •   دریافت مستقیم فصل دوم مبانی نظری و پیشینه پژوهش حمایت اجتماعی
  •   دریافت مستقیم پیشنه پژوهش و مبانی نظری خلاقیت (فصل دو)
  •   دریافت مستقیم مبانی و پیشینه نظری یادگیری الکترونیکی (فصل ذوم پایان نامه)
  •   دریافت مستقیم مبانی و پیشینه نظری درمانهای هیپنوتراپی (فصل دوم پایان نامه)
  •   دریافت مستقیم مبانی و پیشینه نظری یادگیری (فصل دوم پایان نامه)
  •   دریافت مستقیم مبانی نظری هویت و هویت یابی (پیشینه و فصل دوم پایان نامه)
  •   دریافت مستقیم مبانی و پیشینه نظری هویت و نحوه شکل گیری آن (فصل دوم پایان نامه)
  •   دریافت مستقیم مبانی و پیشینه نظری هوش هیجانی - فصل دو پایان نامه
  •   دریافت فصل دوم پایان نامه هوش هیجانی و دیدگاه های آن « مبانی نظری و پیشینه »
  •   دریافت مستقیم مبانی نظری پایان نامه هوش هیجانی = پیشینه و فصل دو
  •   دریافت مستقیم پیشینه نظری پایان نامه هوش هیجانی
  •   مبانی و پیشینه نظری روانشناسی هوش و تعاریف و نظریه آن
  •   مبانی و پیشینه نظری هوش معنوی
  •   مبانی نظری و پیشینه هوش معنوی
  •   مبانی نظری هوش معنوی « پیشینه و فصل دوم پایان نامه »
  •   مبانی و پیشینه نظری هوش اخلاقی (فصل دوم پایان نامه)
  •   مبانی و پیشینه نظری ویژگیهای شخصیت (فصل دو پایان نامه)
  •   مبانی نظری و پیشینه شخصیت و ویژگیهای شخصیتی و نظریه­ های شخصیت
  •   مبانی و پیشینه نظری مسئولیت پذیری (فصل دوم پایان نامه)
  •   مبانی و پیشینه نظری ارزیابی عملکرد
  •   مبانی و پیشینه نظری بهره وری سازمانی
  •   مبانی و پیشینه نظری بهره وری
  •   مبانی و پیشینه نظری اثر بخشی سازمانی (فصل دوم پایان نامه)
  •   پیشینه پژوهش اختلالات خلقی (فصل دو)
    • فرهاد jj
    • ۰
    • ۰

    مبانی نظری و پیشینه هوش معنوی


    برچسب ها : مبانی نظری و پیشینه هوش معنوی , پیشنه پژوهش هوش معنوی

    مبانی نظری و پیشینه هوش معنوی

    خرید


    مبانی نظری و پیشینه هوش معنوی

    در 28 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت docx

    توضیحات: فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد (پیشینه و مبانی نظری پژوهش)

    همراه با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو پایان نامه

    توضیحات نظری کامل در مورد متغیر

    پیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه

    رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب

    منبع : انگلیسی وفارسی دارد (به شیوه APA)

    نوع فایل: WORD و قابل ویرایش با فرمت docx 

    قسمتهایی از متن مبانی نظری و پیشینه

    هوش معنوی

    هوش

    هوش رفتار حل مسئلۀ سازگارانه­ای است که در راستای تسهیل اهداف کاربردی و رشد سازگارانه جهت‌گیری شده است. رفتار سازگارانه، شباهت اهداف متعددی را که باعث تعارض درونی می‌شوند، کاهش می‌نهد. این مفهوم هوش، مبتنی بر گزاره­ای است که فرایند حرکت به‌سوی اهداف، انجام راهبردهایی را برای غلبه بر موانع و حل مسئله ضروری می­سازد. (ایمونز، 1999؛ استرنبرگ[1]، 1997؛ به نقل از: نازل، 2004)

    گاردنر[2] هوش را مجموعه توانایی­هایی می­داند که برای حل مسئله و ایجاد محصولات جدیدی که در یک فرهنگ ارزشمند تلقی می‌شوند، به کار می­رود. ازنظر وی انواع نه­گانه هوش عبارت‌اند از: هوش زبانی، موسیقیایی، منطقی ـ ریاضی، فضایی، بدنی ـ حرکتی، هوش‌های فردی (که شامل هوش درون فردی و بین فردی می­شود)، هوش طبیعتی و هوش وجودی که شامل ظرفیت مطرح کردن سؤالات وجودی است. (آمرام[3]، 2005)

    مفهوم تحلیلی غرب[4] از هوش، بیشتر شناختی است و شامل پردازش اطلاعات می‌شود؛ درحالی‌که رویکرد ترکیبی شرق[5] نسبت به هوش، مؤلفه­های گوناگون عملکرد و تجربه انسان، ازجمله شناخت، شهود و هیجان را در یک ارتباط کامل[6] (یکپارچه) در برمی‌گیرد. (نازل[7]، 2004)

    درمجموع، هوش عموماً باعث سازگاری فرد با محیط می‌شود و روش­های مقابله با مسائل و مشکلات را در اختیار او قرار می‌نهد. همچنین توانایی شناخت مسئله، ارائه راه­حل پیشنهادی برای مسائل مختلف زندگی و کشف روش­های کارآمد حل مسائل از ویژگی­های افراد باهوش است.


    [1]. Sternberg R.

    [2]. Gardner H.

    [3] Amram

    [4]. Western analytic concept

    [5]. Eastern synthetic aproach

    [6]. Integrative relation

    [7] Nasel

    ...

    2-7 پیشینه پژوهش

    2-7-1پژوهش‌های داخلی و خارجی

    - مرعشی و همکاران در سال (1391) در پژوهشی که تحت عنوان «تأثیر آموزش هوش معنوی بر بهزیستی روان‌شناختی، اضطراب وجودی و هوش معنوی، در دانشجویان دانشکده نفت اهواز» انجام دادند، نتایج تحلیل واریانس‌های چند متغیری بیان‌گر افزایش معنی‌دار تمام مؤلفه‌های بهزیستی روان‌شناختی (شامل پذیرش خود، هدف و جهت‌گیری در زندگی، رشد شخصی، تسلط بر محیط، استقلال و خودمختاری و روابط مثبت با دیگران) و هوش معنوی و کاهش اضطراب وجودی در گروه آزمایش در مقایسه با گروه گواه است.

    - کیومرثی و ابوالقاسمی (1389) در پژوهش نشان دادند که هوش معنوی باکیفیت زندگی در نمونه‌ای از بیماران که دارای سندرم روده تحریک‌پذیر بودند رابطه مثبت و معناداری دارد.

    - غلامی، پاشا و سودانی (1388) در پژوهش خود که باهدف بررسی اثربخشی معنا درمانی به شیوه گروهی برافزایش امید به زندگی و سلامت عمومی بیماران دختر نوجوان تالاسمی ماژور شهر اهواز انجام دادند. از بین 110 نفر بیمار 46 نفر که پایین‌ترین نمره در آزمون سلامت عمومی و پایین‌ترین نمره در آزمون امید به زندگی میلر را به دست آوردند را به‌صورت تصادفی در دو گروه 23 نفری گروه آزمایش و گواه جایگزین کردند؛ که گروه آزمایشی طی 10 جلسه یک‌ساعته فنون معنا درمانی آموزش داده شد که بعد از یک ماه آزمون پیگیری انجام داده شد که نشان داد آموزش معنا درمانی باعث افزایش امید به زندگی و سلامت عمومی بیماران تالاسمی‌شده است. ...

    ...

    خرید

    دسته: مبانی و پیشینه نظری
    فرمت فایل: doc
    حجم فایل: 57 کیلوبایت
    تعداد صفحات فایل: 28

    مبانی نظری و پیشینه هوش معنوی

    درباره این فایل انتقادی دارید؟

    راه های تماس با ما:

    تماس با ما

    شماره تماس : 09010318948

     



    برچسب ها : مبانی نظری و پیشینه هوش معنوی , پیشنه پژوهش هوش معنوی



    سایر محصولات

  •   دریافت مستقیم مبانی نظری و پیشینه پژوهش پیشرفت تحصیلی( فصل دو)
  •   دریافت مستقیم فصل دوم مبانی نظری و پیشینه پژوهش پیشرفت تحصیلی
  •   دریافت مستقیم پژوهش و مبانی نظری پیشرفت تحصیلی (فصل دوم پژوهش)
  •   دریافت مستقیم پیشینه پژوهش و مبانی نظری تاب اوری (فصل دو)
  •   دریافت مستقیم فصل دوم مبانی نظری و پیشینه پژوهش تاب اوری
  •   دریافت مستقیم مبانی نظری تاب اوری (فصل دوم پژوهش)
  •   دریافت مستقیم پیشینه پژوهش و مبانی نظری تعارضات زناشویی (فصل دو)
  •   دریافت مستقیم مبانی نظری و پیشنه پزوهش تعارضات زناشویی (فصل دو)
  •   دریافت مستقیم پیشینه پژوهش و مبانی نظری تعهد سازمانی (فصل دو)
  •   دریافت مستقیم فصل دوم مبانی نظری و پیشینه پژوهش تعهد سازمانی
  •   دریافت مستقیم پیشینه پژوهش و مبانی نظری تفکر انتقادی (فصل دو)
  •   دریافت مستقیم پیشینه پژوهش و مبانی نظری تنظیم شناختی هیجان
  •   دریافت مستقیم مبانی نظری و پیشینه پژوهش جهت گیری مذهبی (فصل دو)
  •   فایل حساسیت زدایی از طریق حرکات چشم و پردازش مجدد[1] (درمان با روش EMDR)
  •   دریافت مستقیم پیشینه پژوش و مبانی نظری حمایت اجتماعی (فصل دو)
  •   دریافت مستقیم فصل دوم مبانی نظری و پیشینه پژوهش حمایت اجتماعی
  •   دریافت مستقیم پیشنه پژوهش و مبانی نظری خلاقیت (فصل دو)
  •   دریافت مستقیم مبانی و پیشینه نظری یادگیری الکترونیکی (فصل ذوم پایان نامه)
  •   دریافت مستقیم مبانی و پیشینه نظری درمانهای هیپنوتراپی (فصل دوم پایان نامه)
  •   دریافت مستقیم مبانی و پیشینه نظری یادگیری (فصل دوم پایان نامه)
  •   دریافت مستقیم مبانی نظری هویت و هویت یابی (پیشینه و فصل دوم پایان نامه)
  •   دریافت مستقیم مبانی و پیشینه نظری هویت و نحوه شکل گیری آن (فصل دوم پایان نامه)
  •   دریافت مستقیم مبانی و پیشینه نظری هوش هیجانی - فصل دو پایان نامه
  •   دریافت فصل دوم پایان نامه هوش هیجانی و دیدگاه های آن « مبانی نظری و پیشینه »
  •   دریافت مستقیم مبانی نظری پایان نامه هوش هیجانی = پیشینه و فصل دو
  •   دریافت مستقیم پیشینه نظری پایان نامه هوش هیجانی
  •   مبانی و پیشینه نظری روانشناسی هوش و تعاریف و نظریه آن
  •   مبانی و پیشینه نظری هوش معنوی
  •   مبانی نظری و پیشینه هوش معنوی
  •   مبانی نظری هوش معنوی « پیشینه و فصل دوم پایان نامه »
  •   مبانی و پیشینه نظری هوش اخلاقی (فصل دوم پایان نامه)
  •   مبانی و پیشینه نظری ویژگیهای شخصیت (فصل دو پایان نامه)
  •   مبانی نظری و پیشینه شخصیت و ویژگیهای شخصیتی و نظریه­ های شخصیت
  •   مبانی و پیشینه نظری مسئولیت پذیری (فصل دوم پایان نامه)
  •   مبانی و پیشینه نظری ارزیابی عملکرد
  •   مبانی و پیشینه نظری بهره وری سازمانی
  •   مبانی و پیشینه نظری بهره وری
  •   مبانی و پیشینه نظری اثر بخشی سازمانی (فصل دوم پایان نامه)
  •   پیشینه پژوهش اختلالات خلقی (فصل دو)
    • فرهاد jj
    • ۰
    • ۰

    مبانی نظری هوش معنوی « پیشینه و فصل دوم پایان نامه »

    برچسب ها : مبانی نظری هوش معنوی « پیشینه و فصل دوم پایان نامه » , مبانی و پیشینه نظری هوش معنوی

    مبانی نظری هوش معنوی « پیشینه و فصل دوم پایان نامه »

    خرید


    مبانی و پیشینه نظری هوش معنوی

    در 24 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت docx

    توضیحات: فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد (پیشینه و مبانی نظری پژوهش)

    همراه با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو پایان نامه

    توضیحات نظری کامل در مورد متغیر

    پیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه

    رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب

    منبع : انگلیسی وفارسی دارد (به شیوه APA)

    نوع فایل: WORD و قابل ویرایش با فرمت docx 

    قسمتهایی از متن مبانی نظری و پیشینه

    هوش معنوی

    2-12- تاریخچه و تعاریف هوش معنوی

    2-13- مقایسه هوش معنوی با هوش های دیگر 

    2-14- دیدگاه ها و نظریات هوش معنوی

    2-15-  معنویت در سازمان

    2-16- هوش معنوی و محیط کار

    2-17- مهم ترین کارکردهای هوش معنوی در محیط کار عبارتند از:

    2-18- موانع رشد هوش معنوی

    2-23- پیشینه پژوهشی تحقیق

    منابع

    منابع انگلیسی


    هوش معنوی

    امروزه اهمیت استفاده از افراد با ویژگی های خاص ذهنی و مهارتی بسیار پررنگ تر شده است. تلاش سازمان ها همیشه انتخاب و استخدام افراد موفق، باهوش، باپتانسیل ها و توانایی های بالاتر بوده است به همین دلیل هنگامی که مفهوم بهره هوشی (IQ) در اوایل قرن بیستم مطرح شد، نظر بسیاری را به خود جلب کرد. ولی در سازمان ها، بعضی از افرادی  که بهره هوشی بالاتری داشتند، هنگام برقراری روابط اجتماعی با مشتریان یا هنگام کار گروهی با مشکل روبرو شدند در حالی که برخی از افرادی که بهره هوشی پایین تری داشتند نه فقط در چنین موقعیت هایی بهتر عمل کردند بلکه در زندگی و کسب و کار نیز بسیار موفق بودند. جستجوی محققین برای یافتن این برتری به ارائه هوش هیجانی (EQ)  انجامید. هوش هیجانی کمک می کند افراد در روابط اجتماعی و خانوادگی خود موفق تر بوده و در هر موقعیتی بهترین رفتار و عکس العمل را داشته باشند اما هنوز ابهامات و فضاهای تکمیل نشده ای در مجموعه هوش انسانی وجود داشت رفتارهایی که بهره هوشی و هوش هیجانی قادر به پاسخگویی به آنها نبوده اند. لذا، سازمان های امروز به دنبال افرادی هستند که مهارتها و توانایی های فراتر از بهره هوشی و هوش هیجانی دارند، کسانی که کنجکاوی سیری ناپذیری دارند و همیشه به دنبال پاسخ پرسش های اساسی در زندگی خود هستند. کسانی که تغییرات آنها را نگران نمی­کند بلکه در هر تغییری به دنبال فرصت جدیدی می­گردند. نگرشی که امروزه در کنار بهره هوشی و هوش هیجانی مطرح شده است، مبحث هوش معنوی(SQ) است که در مورد کارکنان سازمان و در زمینه مدیریت و توسعه فردی مورد توجه قرار می گیرد(کامکار،1386).

    آنچه در مجموعه هوش های انسانی قابل توجه است این است که  هوش معنوی نه فقط تصویر هوش انسانی را کامل می­کند بلکه بهره هوشی و هوش هیجانی فرد را نیز مدیریت کرده و به وی کمک می کند تا بهترین استفاده را از بهره هوشی و هوش هیجانی خود داشته باشد. از این رو به نظر می رسد، در دنیای کسب و کار، سازمانی که نیروهای آن از هوش معنوی بالا برخوردارند، فضای مثبت و سازنده ای دارد­ ­ و علیرغم بحث هایی که در تبادل افکار و خواسته ها صورت می گیرد، ...

    ...

    2-23- پیشینه پژوهشی تحقیق

    اسپکتور[1] (2000)  بیان می کند که تحقیقات زیادی در زمینه افراد درون گرا- برون گرا و شخصیت های شاد- افسرده انجام شده است و نشان می دهد افرادی که از نظر برون گرایی نمره بالا می گیرند و در محیط زندگی و کار از شادی بالایی برخوردار هستند، رضایت شغلی شان بالاست، نرخ غیبت آنها پایین است، نسبت به محیط کار بیشتر احساس وابستگی می کنند و در مقایسه با افراد درون گرا بیشتر تمایل به بروز رفتار شهروندی از خود دارند.

    ریچارد هارمر[2] (2002) طی تحقیقی به بررسی ارتباط بین معنویت، هوش هیجانی و رفتار شهروندی سازمانی پرداخت. مطالعه شامل 60 کارمند استرالیایی با میانگین سن 20 تا 42 سال بود که پرسش نامه ها از طریق اینترنت تکمیل گردید. نتایج حاصل نشان دهنده همبستگی  مثبت بین تمام متغیر ها می باشد . همچنین نتایج به وسیله آنالیز رگرسیون مجددا تجزیه و تحلیل شد و این مطالعه پیشنهاد می کند که عمق تجربیات معنوی کارکنان می تواند نقش واسطه ای در بروز تاثیرات هوش هیجانی کارمندان و تغییر پذیری در رفتارهای شهروندی سازمانی داشته باشد. ...

    ...


    1- Spector

    [2]- Richard Harmer



    خرید

    دسته: مبانی و پیشینه نظری
    فرمت فایل: doc
    حجم فایل: 36 کیلوبایت
    تعداد صفحات فایل: 24

    مبانی نظری هوش معنوی « پیشینه و فصل دوم پایان نامه »

    درباره این فایل انتقادی دارید؟

    راه های تماس با ما:

    تماس با ما

    شماره تماس : 09010318948

     



    برچسب ها : مبانی نظری هوش معنوی « پیشینه و فصل دوم پایان نامه » , مبانی و پیشینه نظری هوش معنوی

    • فرهاد jj