منبع مبانی و پیشینه نظری

دانلود انواع مبانی و پیشینه نظری,مرجع مبانی و پیشینه نظری

منبع مبانی و پیشینه نظری

دانلود انواع مبانی و پیشینه نظری,مرجع مبانی و پیشینه نظری

دانلود انواع مبانی و پیشینه نظری,مرجع مبانی و پیشینه نظری,

کلمات کلیدی

فصل دوم پایان نامه

پیشینه و فصل دوم پژوهش هوش هیجانی

مبانی نظری و پیشینه پژوهش نمایش درمانی

مبانی نظری و فصل دوم پژوهش خود کار آمدی

مبانی نظری پژوهش شکاف دیجیتالی (فصل دو)

مبانی نظری و پیشینه پژوهش مدل تعالی سازمانی EFQM

مبانی نظری و پیشینه پژوهش اضطراب رایانه

مبانی نظری و پیشینه پژوهش وفاداری مشتریان

مبانی نظری تحول در روانشناسی (پیشینه و فصل دو)

مبانی نظری و پیشینه پژوهش مدل اگزیم بانکها (مدل آمریکایی)

مبانی نظری و پیشینه پژوهش مسئولیت پذیری

مبانی نظری و پیشینه پژوهش کم توانی ذهنی کودکان

مبانی و پیشینه نظری سازگاری و نا سازگاری

مبانی نظری و پیشینه پژوهش خود متمایز سازی

مبانی نظری مهارت های زندگی (پیشینه و فصل دو)

مبانی نظری و پیشینه پژوهش حاکمیت شرکتی

مبانی نظری و پیشینه پژوهش مدیریت ریسک

مبانی نظری و پیشینه پژوهش تعارض والد فرزندی

مبانی نظری و پیشینه پژوهش مدیریت ارتباط با مشتری (CRM)

مبانی و پیشینه پژوهش فناوری اطلاعات و ارتباطات (ICT )

مبانی نظری فناوری اطلاعات در سازمان

پیشینه و مبانی نظری پژوهش آموزش پیش دبستانی

مبانی نظری و پیشینه پژوهش فراخنای توجه

مبانی نظری و پیشینه پژوهش نیازسنجی آموزشی

مبانی نظری و پیشینه پژوهش مدیریت فرهنگ سازمانی

مبانی نظری و پیشینه پژوهش فرهنگ سازمانی

پیشینه نظری شادکامی (فصل دوم)

مبانی نظری و پیشینه پژوهش تاب آوری

مبانی نظری و پیشینه پژوهش پیشرفت تحصیلی

مبانی نظری و پیشینه پژوهش بهره وری در سازمان

  • ۰
  • ۰

مبانی نظری و پیشینه درمان فراشناخت

برچسب ها : مبانی نظری و پیشینه درمان فراشناخت , مبانی نظری و پیشینه پژوهش درمان فراشناخت , مبانی نظری و پیشینه پژوهش درمان فراشناخت , مبانی نظری و پیشینه پژوهش درمان فراشناخت , مبانی نظری و پیشینه پژوهش درمان فراشناخت , مبانی نظری و پیشینه پژوهش درمان فراشناخت , مبانی نظری و پیشینه پژوهش درمان فراشناخت

مبانی نظری و پیشینه درمان فراشناخت
دسته: مبانی و پیشینه نظری
فرمت فایل: docx
حجم فایل: 57 کیلوبایت
تعداد صفحات فایل: 39

مبانی نظری و پیشینه پژوهش درمان فراشناخت

درباره این فایل انتقادی دارید؟

راه های تماس با ما:

تماس با ما

شماره تماس : 09010318948


خرید

مبانی نظری و پیشینه پژوهش درمان فراشناخت

در 39 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت docx

توضیحات: فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد (پیشینه و مبانی نظری پژوهش)

همراه با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو پایان نامه

توضیحات نظری کامل در مورد متغیر

پیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه

رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب

منبع : انگلیسی وفارسی دارد (به شیوه APA)

نوع فایل: WORD و قابل ویرایش با فرمت docx 

قسمتهایی از متن مبانی نظری و پیشینه

اختلال بدشکلی بدن  و فراشناخت

فراشناخت عبارت است از هر نوع دانش یا فرآیند شناختی که در آن ارزیابی یا کنترل شناختی وجود داشته باشد. از  یک نظر آن را می­توان به عنوان یک جنبه­ی عمومی از شناخت در نظر گرفت که در تمام فعالیت­های شناختی نقش دارد. نخستین بار آدرین ولز، درمان فراشناختی را معرفی کرد (Flavell, 1979).

علت پدید آمدن درمان فراشناختی پر نمودن نقص­های درمان شناختی بود، این روش درمانی از رفتار درمانی شناختی[1] متفاوت است. زیرا به جای این که درمان شامل چالش با افکار و باورها در مورد تروما و یا مواجهه­های مکرر و طولانی مدت با خاطرات مربوط به تروما باشد، شامل ارتباط با افکار به طریقی است که مانع ایجاد مقاومت و یا تحلیل ادراکی پیچیده شود و بتواند راهبردهای تفکر ناسازگار در مورد نگرانی و همچنین نظارت غیر قابل انعطاف بر تهدید را از بین ببرد. نظریه­های شناختی در مورد آن چه که باعث به وجود آمدن الگوهای غیر مفید تفکر می­شوند توضیحات مختصری ارایه کرده­اند وجود باورهای منفی به طور مشخص نمی­توانند درباره­ی الگوی تفکر و پاسخ­های متعاقب آن توضیحی ارایه دهند. آن چه در این جا مورد نیاز است به حساب آوردن عواملی است که تفکر را کنترل کرده و وضعیت ذهن را تغییر می­دهند. این عوامل اساس نظریه­ی فراشناختی است (Wells, 2000).

تحقیقات مختلف نشان دادند که بین جنبه­های خاصی از فراشناخت با اختلالات روانشناختی رابطه­ای وجود دارد (Wells, 1994). مطالعه­ی  Cooper and Osman (2007)، نشان داد که افراد مبتلا به اختلال بدشکلی بدن از لحاظ کنترل فکر در مورد بدشکلی ظاهر، باورهای مثبت و منفی درباره­ی نگرانی نسبت به بدشکلی ظاهر، راهبردهای کنترل فراشناختی، رفتارهای ایمنی نسبت به افکار و تصاویر در مورد بدشکلی ظاهر و عینیت دادن به افکار و تصاویر مربوط به بدشکلی ظاهر خود از افراد گروه شاهد، متفاوت می­باشند.

تحقیقاتی که در مورد درمان فراشناختی بر روی اختلالات هیجانی انجام شده­اند عبارتند از مطالعه­ی Wells و همکاران (2012) که با استفاده از مدل فراشناختی بر روی افراد مبتلا به اختلال اختلال وسواسی جبری دریافتند که تمام بیماران در پس آزمون، بهبودی معنی­داری را در علایم اختلال وسواسی جبری نشان دادند که این نتایج در 3 و 6 ماه بعد نیز باقی ماندند. ...

...


[1] . Cognitive Behavior Therapy (CBT)

...

2-20- انواع تغییر فراشناختی

درمان فراشناختی بر دو نوع تغییر فراشناختی بنیادی تأکید می­کند. این تغییرات عبارتند از:

1.   بیمار چگونه با افکارش رابطه برقرار می­کند و آنها را تجربه می­نماید (برای مثال، ماهیت آگاهی تجربی)

2.  فرد چه نوع باورهایی درباره­ی افکارش دارد.

این دو عامل به هم وابسته­اند، ولی یکسان نیستند.

در مثال­های توصیف شده در بالا، بیماران افکار خود را درآمیخته با واقعیت[1] تجربه می­کنند و از طریق سندرم شناختی-توجهی (CAS) به آنها پاسخ می­دهند. در سطح باورهای مربوط به افکار، همه­ی بیماران بر این باورند که افکار، امیال یا تکانه­هایشان مهم­ااند و از معنی یا قدرت خاصی برخوردارند.

درمان فراشناختی، بر کسب شیوه­ی بدیل تجربه کردن افکار، و تغییر باورهای فرد درباره­ی معنی و اهمیت افکار و احساسات تمرکز می­نماید. هم چنین درمان، بر تغییر باورهای فرد درباره­ی آیین­مندی­های وسواسی و راهبردها و ملاک­های درونی نامناسبی که افراد مبتلا به اختلال وسواس برای تعیین سطح تهدید در موقعیت­ها به کار می­برند، تأکید می­نماید.

مدل فراشناختی به رویکردهای درمانی نوآورانه­ای منجر شده است که با رویکردهای پیشین تفاوت عمده­ای دارند. برای نمونه، رویارویی طولانی و مکرر برای ایجاد تغییر شناختی و عاطفی ضروری نیست. در این رویکرد، رویارویی با مدل فراشناختی تلفیق شده و برای آزمودن پیش­بینی­های مبتنی بر باورهای فراشناختی به کار می­رود.

درمان فراشناختی با بازنویسی[2] طرح­های ذهنی[3] بیمار برای عمل کردن و شناخت، بر تغییر راهبردهای مورد استفاده­ی او برای هدایت رفتار و پردازش متمرکز می­شود. درمان، باورهای فراشناختی درباره­ی افکار و نیز شیوه­ی برخورد افراد با افکار مزاحم خود را به چالش می­کشد.

در مورد اخیر، درمان فراشناختی به ایجاد تکنیک­های جدیدی از قبیل رویارویی و انجام پاسخ[4] منجر شده است. در تکنیک رویارویی و انجام پاسخ، بیماران ترغیب می­شوند که آیین­مندی­های وسواسی خود را به گونه­ای انجام دهند که آنان را قادر به تغییر ماهیت رابطه­ی خود با افکارشان سازد.

به بیان دقیق­تر، به بیمار اجازه داده می­شود تا درگیر آیین­مندی­های وسواسی خود شود، اما به او آموزش داده می­شود که در طول انجام آیین­مندی­های وسواسی، افکار وسواسی خود را در ذهنش حفظ نماید. ...


[1] . fused with reality

[2] . rewritting

[3] . subjective plans

[4] . exposure and response commission (ERC)

...

2-24- پیشینه­ ی پژوهشی

2-24-1- پژوهش ­­های داخلی

در بررسی خانجانی و همکاران (1391)، که با عنوان مقایسه اختلالات روانی در متقاضیان جراحی زیبایی با افراد غیرمتقاضی انجام داد، نتایج نشان داد که از بین نه بعد اختلالات روانی، دو گروه متقاضی و غیر متقاضی جراحی زیبایی در همه ابعاد بجز دو بعد افکار پارانوئیدی و روان پریشی تفاوت معنی داری با یکدیگر داشتند.

در بررسی که سالاری­فر و پوراعتماد (1390)، با عنوان رابطه باورهای فراشناختی با اختلال افسردگی و اضطراب انجام دادند، نتایج نشان داد که باورهای فراشناختی با اختلال افسردگی و اضطراب رابطه­ای مثبت  دارد. میزان همبستگی باورهای فراشناختی با اضطراب 59/0 و با افسردگی 67/0 است. مؤلفه­های باور در مورد غیرقابل کنترل بودن و باور درمورد کفایت شناختی می­تواند، 40 درصد از واریانس اضطراب و 50 درصد درصداز واریانس افسردگی را پیش­بینی کند. علاوه براین، مؤلفه­های باور در مورد غیرقابل کنترل بودن و باور در مورد کفایت شناختی با «اضطراب صفت» و مؤلفه باور در مورد غیرقابل کنترل بودن با"اضطراب حالت" رابطه­ای مثبت دارد. ...


خرید


نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی